اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شبیخون پلیس قشم به مجرمان با 433 دستگیری/ نیمی از سرقت‌ها توسط معتادین متجاهر انجام می شود + فیلم

فرمانده انتظامی شهرستان قشم از انجام 148 طرح عملیاتی امنیتی، مقابله با قاچاق و کشف جرائم در سال 1400 توسط این نهاد به منظور ایجاد محیط امن اجتماعی و اقتصادی برای شهروندان خبر داد.

شبیخون پلیس قشم به مجرمان با 433 دستگیری/ نیمی از سرقت‌ها توسط معتادین متجاهر انجام می شود + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سرهنگ مجتبی راست‌خدیو امروز در نشست با خبرنگاران گفت: کشف 475 راس احشام، 82 کیلوگرم مواد مخدر، 120 میلیارد ریال کالای قاچاق و دستگیری 433 سارق از جمله نتایج به دست آمده در عملیات‌های پلیسی هستند.

وی ادامه داد: در طرح مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی محلات آلوده 67 عملیات انجام شد و 204 نفر از معتادین متجاهر در سال 1400 جمع‌اورآ‌آتتامین2می1‌ذااذ  ع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد بندرعباس شدند.

سرهنگ راست‌خدیو اظهار داشت: در بحث جمع‌آوری معتادین متجاهر به همکاری بیشتری از سوی دستگاه‌هایی همچون بهزیستی و شهرداری نیاز است؛ چرا که پارسال 317 معتاد متجاهر دستگیر شدند.

به گفته وی از آنجاییکه بیش از 50 درصد سرقت‌های خرد توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود جمع‌آوری آنها نقش بسزایی در کاهش آمار جرم خواهد داشت.

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با بیان اینکه 437 خودرو و 158 موتورسیکلت متخلف نیز در سال 1400 توقیف شد، ادامه داد: در حوزه امنیت اقتصادی نیز 320 هزار لیتر سوخت قاچاق و 17 مورد پرونده زمین‌خواری به ارزش 540 میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ راست‌خدیو همچنین از کشف و رسیدگی به یک مورد فرار مالیاتی به ارزش 7 میلیارد ریال و و 145 پرونده کلاهبرداری در سال 1400 خبر داد و افزود: دو پرونده بزرگ کلاهبرداری با بیش از 160 شاکی هم رسیدگی و متهمان پرونده تحویل مقام قضایی شدند.

به گفته وی 15 دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز به ارزش 5 میلیارد ریال نیز توسط ماموران نیروی انتظامی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با تاکید بر رصد 24 ساعت فضای مجازی توسط این نهاد، اضافه کرد: 100 درصد تخلفات فضای مجازی رسیدگی شده و متهمان تحویل مقام قضایی شدند.

وی از مردم خواهش کرد در انتشار هرگونه مطلبی در فضای مجازی دقت کنند و بدون آگاهی از بار قضایی مطالب اقدام به نشر مطالب نکنند، چراکه جهل به قانون رافع مسئولیت نخواهد بود.

سرهنگ راست‌خدیو در تشریح اقدامات این نهاد برای ایجاد چهارشنبه‌سوری ایمن برای شهروندان بیان کرد: 22 نقطه ترافیکی در قشم برای مبارزه با حرکات غیرمتعارف در نظر گرفته شده و همکاران به طور کامل در آماده‌باش هستند.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد با راهنمایی فرزندان خود سعی کنند چهارشنبه‌سوری امنی را در خاطره ثبت کنند و تاکید کرد: فرماندهی انتظامی مخالف شادی مردم نیست اما با هنجارشکنان برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم تصریح کرد: ماده  ۶۱۸قانون مجازات اسلامی بیان می‌کند، هر کس با ایجاد هیاهو و جنجال و یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم و آسایش آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ضربه شلاق محکوم می‌شود.

سرهنگ راست‌خدیو تاکید کرد: براساس نص صریح قانون با متخلفان در چهارشنبه‌سوری برخورد خواهد شد و خودروهای متخلف نیز توقیف می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم در تشریح طرح نوروزی پلیس، بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت محیطی امن برای مردم و گردشگران در نوروز فراهم کنیم و در این راستا گشت‌های محسوس و نامحسوس در تعطیلات نوروزی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: هرگونه اسباب‌کشی در ایام نوروز ممنوع است و شهروندان در صورت لزوم باید مجوز لازم را از کلانتری محل کسب کنند.

سرهنگ راست‌خدیو در خصوص اجاره شبانه واحدهای مسکونی در قشم، تصریح کرد: با درآمدزایی مردم مخالف نیستیم اما برای اجاره شبانه منازل باید مجوزهای لازم از مراجع مربوطه کسب شود در غیر این صورت با اخذ مجوز از مراجع قضایی واحد متخلف پلمب می شود.

وی از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی ساده همچون روشن گذاشتن لامپ هنگام خروج از منزل و بسته نگه داشتن درهای پارکینگ و کنترل ورود و خروج‌های آپارتمان خط اول تامین امنیت واحدهای مسکونی باشند.

وی همچنین از گردشگران تقاضا کرد با رعایت فرهنگ عفاف و حجاب و احترام به فرهنگ بومی مردم جزیره نوروزی خاطره انگیز را ثبت کنند.

سرهنگ راست‌خدیو از طرح عیدانه پلیس راهور برای ترخیص خودروهای توقیفی خبر داد و اضافه کرد: حذف تشریفات اضافی، تقسیط خلافی تا یک سال، امکان ترخیص وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث با اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم تردد خودرها در معابر، ترخیص وسائل نقلیه با ارائه اسناد مالکیت و عدم الزام به تسویه عوارض شهرداری و آزادراهی از جمله مشوق های درنظر گرفته شده در این طرح هستند.

وی همچنین از دستگیری سارقین مصالح ساختمانی شهرک ساحلی متعلق به منطقه آزاد قشم خبر داد و افزود: این پرونده پس از اطلاع‌رسانی در فضای مجازی در دست اقدام قرار گرفت و به سرانجام رسید و از تمام مالکان حقیقی و حقوقی تقاضا داریم املاک را به حال خود رها نکنند.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول