اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحولات اوکراین| ناتو به‌دنبال تشدید حضور در شرق اروپا

با تداوم درگیری‌ها در اوکراین، ناتو بر ضرورت تقویت جبهه شرقی تأکید کرده و روسیه مواضعی در نزدیکی شهر ساحلی اودسا در غرب اوکراین را هدف قرار داد.

تحولات اوکراین| ناتو به‌دنبال تشدید حضور در شرق اروپا

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، با تداوم درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین، ناتو قصد دارد از  فرماندهان خود بخواهد برنامه‌ای برای ترسیم راه‌های جدید برای افزایش نیرو در شرق اروپا ارائه کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو روز چهارشنبه در نشستی با همتای اوکراینی خود شرکت خواهند کرد که احتمالاً فراهم شدن تسلیحات بیشتر و جنگنده برای کشورش را خواستار خواهد شد.

این نشست حدود یک هفته قبل از حضور رهبران کشورهای عضو ناتو از جمله «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بروکسل انجام می‌گیرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در این‌باره گفته است: «باید مواضع نظامی خود را مطابق با این واقعیت جدید بازآرایی کنیم. وزرا درباره اقداماتی قاطع به‌منظور تقویت امنیت خود در بازه زمانی طولانی‌تری در تمام حوزه‌ها بحث‌های مهمی را انجام خواهند داد».

اظهارات دبیرکل ناتو در حالی صورت می‌گیرد که علی‌رغم هشدارهای روسیه درباره توسعه طلبی ناتو که یکی از دلایل شروع «عملیات ویژه» این کشور در اوکراین نیز محسوب می‌شود، دستکم ده متحد قدرتمند ناتو از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، نیرو و کشتی و هواپیمای جنگی بیشتری را در جبهه شرقی این اتحاد نظامی مستقر کرده و به حالت آماده‌باش قرار داده‌اند.

در ادامه این درگیری‌ها که از پنجم اسفند آغاز شده است، به نوشته خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک مقام اوکراینی، مواضعی در شهر «اودسا» هدف موشک‌ها و توپخانه روسیه قرار گرفتند.

این مقام اوکراینی گفت، «حجم عظیمی از آتش از فواصل دور» به سواحل مجاور روستایی در نزدیکی اودسا شلیک شد اما روسیه «تلاشی برای پیاده کردن نیرو» در این منطقه نزدیک به مرزهای غربی اوکراین صورت نداد.

از زمان شروع این درگیری‌ها کشورهای غربی تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده و در جدیدترین اقدام، مجمع پارلمانی شورای اروپا روز گذشته (سه‌شنبه) به اخراج روسیه از این نهاد رأی داد. این در حالی است که روسیه از هفته گذشته شرکت در جلسات شورای اروپا را متوقف کرده بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این رأی گفت، شورای اروپا به «ابزار تبلیغاتی ناتو» تبدیل شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول