اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وزیر آموزش و پرورش: بازدید 20 میلیون دانش‌آموز از مناطق عملیاتی توسط پیام رسان «شاد»

وزیر آموزش و پرورش در جریان بازدید از یادمان قلاویزان شهرستان مهران گفت: تاکنون حدود 20 میلیون دانش آموز در سراسر کشور از طریق پیام رسان شاد از مناطق عملیاتی بازدید کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش: بازدید 20 میلیون دانش‌آموز از مناطق عملیاتی توسط پیام رسان «شاد»

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، همزمان با نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج)، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به همراه سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام و جمعی از مسئولان از یادمان قلاویزان شهرستان مهران بازدید کردند.

این بازدید در منطقه عملیاتی والفجر ۳ و کربلای ۱ در نقطه ایثار قلاویزان که در مسیر زائران اربعین نیز قرار دارد، صورت گرفت.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش همچنین در جمع زائران این منطقه عملیاتی قرار گرفت و ضمن گفتگو با آنان نماز مغرب و عشاء را در جمع آنان اقامه کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این بازدید گفت: هدف از سفر به مناطق عملیاتی را شناساندن رشادت‌های شهیدان دوران دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است.

وی افزود:  تاکنون حدود ۲۰میلیون بازدید دانش آموزی از طریق پیام رسان شاد و در قالب صفحات مجازی اردوهای راهیان نور صورت گرفته است.  

وزیر آموزش و پروورش تصریح کرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش ترویج و گسترش اردوهای راهیان نور در قالب برنامه‌های حضوری و بازدید میدانی از مناطق عملیاتی در ۵۸ یادمان در هفت استان کشور است.

نوری ادامه داد: سعی بر این خواهد شد که این اردوها در طول سال برقرار شوند تا تعداد بیشتری از دانش آموزان از موهبت استفاده از فضای معنوی مناطق عملیاتی برخوردار شوند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در ادامه سفر خود به مهران با خانواده شهید فرهنگی استان شهید فرج چتر سحر دیدار کرد.

شهید چترسحر، در ۱۸ آذر ماه ۱۳۶۰ بر اثر بمباران هوایی در حین مأموریت در خون خود غلطید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در پایان این دیدار از خانواده شهید با اهداء لوحی، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در شهرستان مهران در طول دفاع مقدس ۶۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که به همین واسطه هر ساله این شهرستان پذیرای خیل مشتاقان زیارت مناطق عملیاتی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول