اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| درخواست مردم برای فروش اقساطی خودروسازان

کاربران سامانه «فارس من» با توجه به قیمت گران خودرو، از مسئولان خواستند تا خودروسازان اقساطی خودرو بفروشند تا امکان خرید برای کم درآمدها هم فراهم شود.

فارس من| درخواست مردم برای فروش اقساطی خودروسازان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس خرید خودرو در سال های اخیر به ویژه از سال 97 به بعد به یکی از دغدغه های جدی مردم تبدیل شده است. زیرا این کالای مصرفی با توجه به تیراژ پایین نسبت به تقاضا تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده و به دلایل مختلف از جمله ممنوعیت واردات در سال های اخیر، مشکلات تامین قطعات ناشی از تحریم ها، تورم و ... روز به روز گران تر می شود و توان خرید مردم به تناسب افزایش قیمت کمتر می شود.

بنابراین یکی از تقاضا های ثبت شده در سامانه مردمی «فارس من» در خبرگزاری فارس فراهم آوردن شرایط خرید خودروی اقساطی است و بر این اساس مخاطبان این سامانه با ثبت «شرایط خرید خودروی اقساطی را فراهم کنید» از مسئولین خواسته اند تا شرایطی فراهم شود تا خرید خودرو برای اقشار با سطح درآمد پایین نیز امکان پذیر شود.

کاربران سامانه «فارس من» در این مورد می گویند که توزیع قطره چکانی خودرو در حالی که ۲ سال قبل، خبر انبارهای احتکار خودرو در صدر اخبار بود حاکی از آن است که همتی برای سامان دادن به این وضعیت نیست. اکثر خانواده های خواستار خرید خودرو، چندین بار اقدام به ثبت نام برای خرید خودرو از خودروسازان کرده اند اما موفق نشده اند. دولت موظف است خودروساز را به فروش اقساطی مجبور کند و به جای هر کد ملی روی هر خانواده بدون خودرو تمرکز شود و با فروش اقساطی به این بی نظمی پایان دهید.

به گزارش فارس؛ یکی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت بازار خودرو عرضه قطره چکانی خودرو به بازار است. در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو مورد نیاز است در حالی که تولید سالانه خودرو کمتر از یک میلیون دستگاه است بنابراین با توجه به تقاضای بالا در مقابل عرضه کم قیمت این کالا در بازار افزایش می یابد.

دولت سیزدهم در راستای کاهش دغدغه های مردمی در صدد حل این مشکل در بازار خودرو است بطوری که رئیس جمهور پس از بازدید سرزده از شرکت ایران خودرو، دستور هشت ماده ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت صنعت خودرسازی کشور ابلاغ کرد.

رئیس جمهور در این دستور در حوزه تولید خودرو خواستار افزایش ۵۰ درصدی تولید در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شد و دستور داد ساز و کارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک خودروی اقتصادی فراهم شود.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در راستای رسیدگی به دستور ۸ ماده ای رئیس جمهور روز چهارشنبه هفته گذشته در بازدیدی از دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور وضعیت تولید و همچنین خودروهای ناقص کف پارکینگ دو خودروساز بزرگ کشور را بررسی کرد و با گفت وگو با مدیران عامل این دو مجموعه خودروسازی در جریان آخرین وضعیت تولید و عرضه این دو شرکت قرار گرفت.

مدیران عامل دو خودروساز نیز به وزیر گفتند که در راستای اجرای فرمان رئیس جمهور اقداماتی برای  تکمیل خودروهای ناقص در پارکینگ  مانده  و عرضه آن به مردم انجام داده اند و سرعت عرضه خودرو افزایش یافته است.

وزیر صمت نیز قول داده تا سال آینده با توجه به افزایش تیراژ قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد.

اگرچه مطالبه کاربران سامانه «فارس من» فروش اقساطی خودرو توسط دو خوروساز است و خبرنگار فارس نیز براساس رسالت خود این موضوع را از مسئولان پیگیری خواهد کرد اما با اشاره به مطالب فوق و اقدامات اخیر برای افزایش تولید، امید می رود در صورت بهبود شرایط تولید قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد که در صورت تحقق این مساله ممکن است خانواده های با درآمد پایین تر، راحت تر بتوانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند و تا حدودی مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول