اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن: هر تانک روسی در اوکراین با بیش از 10 سامانه ضد تانک مواجه می‌شود

وزیر خارجه آمریکا از ارسال سامانه‌های بیشتر ضد تانک به اوکراین برای مواجهه با تانک‌های روسی خبر داد.

بلینکن: هر تانک روسی در اوکراین با بیش از 10 سامانه ضد تانک مواجه می‌شود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آمریکا عصر یکشنبه به وقت تهران در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی گفت، به زودی هر تانک روسی در اوکراین با بیش از ۱۰ سامانه ضد تانک مواجه می‌شود.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت، به زودی بیش از ۱۰ سیستم ضد تانک برای هر تانک روسی در اوکراین وجود خواهد داشت. وی در ادامه بدون ارائه مستنداتی مدعی جنایات جنگی نیروهای روسیه در اوکراین شد. بلینکن گفت که ایالات متحده  به مستند سازی جنایات روسیه در اوکراین کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه یالات متحده از تایید گزارش سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌ها مبنی بر کمک آمریکا به تسهیل انتقال تانک‌های دوران شوروی به اوکراین که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به دنبال آن بود، خودداری کرد.

بلینکن البته تصریح کرد که ایالات متحده و کشورهای ناتو به اوکراین کمک می‌کنند تا تسلیحات مورد نیاز خود را دریافت کند و به زودی به ازای هر تانک روسی که در خاک اوکراین باشد، ۱۰ سامانه تسلیحاتی ضد تانک در این کشور وجود خواهد داشت.

بلینکن افزود که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از حفظ حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی گفت که کشورش قصد دارد کمک‌های نظامی بیشتری از جمله سامانه‌های ضدهوایی، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های ضد تانک، سلاح‌های سبک و مهمات به کی‌یف ارائه کند. او همچنین متعهد شد ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین بدهد.

سوئد، از متحدان مهم آمریکا در منطقه اسکاندیناوی اخیرا اعلام کرد که ارتش اوکراین را به سلاح‌های ضد تانک جدید تجهیز می‌کند.  وزیر دفاع سوئد گفت که  ۵۰۰۰ قبضه  سلاح ضد تانک جدید را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. سوئد تاکنون ۵۰۰۰ قبضه  سلاح ضد تانک به همراه سایر تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

 «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا  چندی قبل با انتقاد از سیاست‌های غرب در اوکراین گفت که ارسال تسلیحات و اعزام مزدور به اوکراین، سیاست‌های بسیار خطرناکی هستند که تهدید مستقیم برای امنیت اروپا و جهان ایجاد می‌کند.

 وی در این خصوص گفت: «ارسال تسلیحات به اوکراین و اعزام مزدوران خارجی به قلمرو اوکراین غیرمسئولانه و بسیار خطرناک است. نظامی کردن اوکراین یک تهدید مستقیم برای امنیت اروپا و جهان است.»

بنا بر گفته این دیپلمات روس، بخش چشمگیری از تسلیحات عرضه شده غرب به اوکراین، در دستان راهزنان، نازی‌ها، تروریست‌ها و مجرمان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول