اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از افتتاح خانه هنرمندان در شهرستان‌ها تا رونمایی از سند جامع هنر در تابستان

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب را تشریح کرد و از اقدامات این حوزه برای حمایت از هنرمندان در سال جاری خبر داد.

از افتتاح خانه هنرمندان در شهرستان‌ها تا رونمایی از سند جامع هنر در تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد احسان قائدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مهم‌ترین چیزی که حوزه هنری کشور در دوره جدید دنبال می‌کند پرچمداری هنر انقلاب است، گفت: حوزه هنری باید یک هنر متعهد و برآمده از حقیقت را که داستان انقلاب را نشان می‌دهد پرچمداری ‌کند.

وی اضافه کرد: تولید این آثار سه ویژگی دارد یعنی باید آثاری تولید شود که برآمده از زیست‌بوم استان باشد، از مردم باشد و تصدی‌گری کمتری در آن صورت گیرد و همچنین اثری تولید شود که دارای پیام و هدف باشد.

نمایشگاه هنری برای کمک به زندانیان

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به مهمترین رویدادهای هفته هنر انقلاب اشاره کرد و افزود: فضای هنری را باید با فضای اجتماعی تطبیق دهیم، اولین رویدادی که در حوزه هنری اتفاق افتاد رویداد «قاب هنر» بود که در قالب فروشگاه و نمایشگاه با آغاز هفته انقلاب افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عواید فروش این آثار برای کمک به زندانیان و خانواده‌هایشان اختصاص داده می‌شود، ادامه داد: ۳۷۴ اثر در حوزه هنر تجسمی از ۷۶ هنرمند دریافت شد و ۶۰ اثر برگزیده از ۲۴ هنرمند انتخاب شده و روز بیستم فروردین با آغاز هفته هنر در کافه گالری هنر میدان بسیج در مراسم افتتاحیه تجلیل می‌شوند.

چهره‌های برتر هنری سال گذشته معرفی می‌شوند

قائدی معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ را فعالیت دیگر این اداره دانست و افزود: هنرمندان بسیاری در سال گذشته با این اداره در ارتباط بودند که از هر حوزه نظیر حوزه هنرهای تجسمی، آفرینش‌های هنری، هنرهای نمایشی، هنرهای تصویری و ... یک نامزد در مجموع ۶ نامزد انتخاب و در ۲۹ اردیبهشت به عنوان چهره برتر سال تجلیل می‌شود.

رونمایی سند جامع هنری در تابستان ۱۴۰۱

وی به دغدغه حوزه هنری و اینکه هیچ سند هنری در استان نداریم، اشاره کرد و گفت: حوزه هنری در نظر دارد سندی جامع در این زمینه بر مبنای زیست‌بوم استان تنظیم و در تابستان رونمایی کند که مرجع همه دستگاه‌های فرهنگی باشد.

قائدی با بیان اینکه یکی از معضلات ما در ادبیات نمایشی نبود متن و نوشته است، گفت: در حال تولید متن در این حوزه هستیم که کتاب سکوت شب یلدا یکی از آثاری است که در این راستا تولید شده است.

آثار خبری با نماد هنری مورد حمایت قرار می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه آثار خبری که نمادهای هنری مانند داستانی، پژوهشی و ... را داشته باشد مورد استقبال حوزه هنری قرار می‌گیرد، گفت: توزیع و نشر هنر وظیفه اصلی رسانه است که اگر عکس یا کتاب خوبی تولید می‌شود را در جامعه نشر دهد تا یکی از معضلات حوزه هنری که دیده شدن آثار است از این راه رفع شود.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه بودجه حوزه هنری حداقلی است، گفت: مکان مناسب هنری فرهنگی در شهرکرد نداریم و تنها فرهنگسرا در این حوزه به ذهن می‌رسد که در اختیار حوزه هنری قرار نگرفته اما حوزه هنری آمادگی پذیرش مدیریت این مکان را دارد که در این صورت استفاده از این ظرفیت در استان تقسیم می‌شود نه اینکه منحصر به شرکتی در تهران باشد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری در حال رشد و تکثیر شدن است، بیان داشت: به دنبال افتتاح خانه هنرمندان در شهرستان‌ها هستیم که اولین خانه هنر در شهرستان لردگان به زودی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: رونمایی کتاب «سکوت شب یلدا» و کتاب «تصویرگران» بعد از هفته هنر، رونمایی از سردیس شهید آوینی در سینما بهمن شهرکرد، برگزاری رویداد عکاسی همراه با ماه مبارک رمضان و در بخش حرفه‌ای و مردمی، پخش مستند «خین بری» که زندگی حجت‌الااسلام شمس در شهرستان خانمیرزا را به تصویر می‌کشد و اولین مستند از شخصیت زنده استان می‌باشد از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری است.

برنامه جدی برای حاشیه شهرکرد

قائدی مسجدمحور بودن برنامه‌های حوزه هنری به منظور حمایت از هسته‌های هنری را نیز از برنامه‌ها خود دانست و گفت: تئاتر مسجد در هفته هنر انقلاب در شهرستان لردگان و برخی از روستاها به منظور حمایت از هسته‌های کوچک هنری در روستاها و شهرستان‌های دیگر برگزار می‌شود در واقع برنامه جدی برای حاشیه شهرکرد در حوزه هنری داریم و این حوزه خاص شهرکرد نیست بلکه از همه ظرفیت‌های استان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول