اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شیرابه‌های زباله در عمارت آمل تبدیل به زهرآبه شد

عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا در خانواده‌ها، گفت: شیرابه‌های زباله در منطقه عمارت آمل تبدیل به زهرآبه شده است.

شیرابه‌های زباله در عمارت آمل تبدیل به زهرآبه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمد توکلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه زباله یکی از معضلات مهم بیشتر شهرهای شمال کشور است و باید راهکار اساسی و جدی برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه نباید چیزی در ذهن مردم مبنی بر عملکرد شورانشینان پنهان و بدون پاسخ بماند، افزود: باید معضلات و مشکلات شهری به مدیران شناسانده شود و شهروندان در شناسایی مشکلات شهری ما را یاری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر آمل با تأکید بر اینکه در زمینه زباله همه شهرداران از گذشته تاکنون تلاش کردند و با مشکلات زیاد روبرو بوده و هستند، تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدأ باید فرهنگ‌سازی شده و در هر خانواده اجرا شود زیرا باید زباله‌ها را از مبدأ مدیریت کرد و این تفکر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا است.

این مسؤول با اشاره به اینکه ما در کشورمان به ساماندهی و تفکیک زباله در مقصد توجه داریم، یادآور شد: عمارت مکانی است که سالیان سال زباله‌های نه تنها شهرستان آمل بلکه زباله شهرهای دیگر در آنجا جمع‌آوری و دپو می‌شود و به معضل جدی تبدیل شده است.

توکلی با اعلام اینکه چیزی که طی سالیان سال در عمارت مانده نایلون حاصل از زباله‌ها است، ادامه داد: با عدم فرهنگ‌سازی و ایجاد فرهنگ غلط استفاده نایلون در خرید خانواده‌ها فراوان است و باید فرهنگ‌سازی شود تا می‌توانیم از مصرف نایلون در خریدها و منازل خودداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه شیرابه‌های زباله در منطقه عمارت آمل تبدیل به زهرآبه شده است، بیان کرد: برای ساماندهی زباله و شیرابه در عمارت شرکت‌های مختلف اعلام آمادگی کردند و بسیاری از شرکت‌ها شرط جایگزینی را آوردند.

عضو شورای اسلامی شهر آمل با تأکید بر اینکه ایجاد کارخانه زباله‌سوز فرآیند گسترده‌ای دارد و نباید تمام بار مدیریت زباله را به زباله‌سوز ختم کنیم، گفت: این تفکر اشتباه است زیرا باید قبل تولید کارخانه زباله‎سوز، مراحلی همانند خط پردازش کمپوست، تفکیک، تصفیه و مدیریت زهرآبه انجام شود.

این مسؤول با بیان اینکه در کشور ژاپن برای ساماندهی زباله ۵۰ درصد زباله‌سوز فعالیت دارد، تصریح کرد: امروزه تکنولوژی زباله‌سوزها به روز است و برای اجرای آن باید هزینه فراوان را متقبل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول