اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مبارزه با آفت سن مادری در ۳۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مقابله با آفت سن مادری در سطح ۳۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شده است.

مبارزه با آفت سن مادری در ۳۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از سوم فروردین‌ماه در استان سمنان آغاز شده است.

وی با اشاره به رصد مداوم اراضی کشاورزی استان سمنان برای مقابله با آفت سن گفت: مقابله با آفت سن مادری در سطح ۳۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تاریخ ریزش سن در برخی از شهرستان‌های این استان افزود: تاریخ ریزش سن در سمنان بیستم اسفندماه، در سرخه بیست و دوم اسفندماه سال گذشته، در آرادان بیست و سوم اسفند و در گرمسار بیست و چهارم اسفندماه بود.

مشیریان با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در سطح اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است، گفت: تاکنون مبارزه با سن مادری در سطح ۱۶۵ هکتار از مزارع گندم و ۱۵۰ از مزارع جو شهرستان سمنان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مبارزه به آفت سن مادری در شهرستان سمنان بوده است، ادامه داد: مبارزه با آفت سن مادری در سمنان در سطح ۱۲۰ هکتار انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سطح مبارزه با آفت در سایر شهرستان‌های استان سمنان مانند گرمسار ۷۰ هکتار و در آرادان ۶۰ هکتار بوده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول