اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فرهنگ حمایت از نیازمندان بایددر جامعه اسلامی نهادینه شود

امام جمعه اسفراین گفت: تمامی مسلمانان باید تلاش کنند تا فرهنگ حمایت از نیازمندان، ایتام و فقرا را در جامعه اسلامی نهادینه کنند.

فرهنگ حمایت از نیازمندان بایددر جامعه اسلامی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه اسفراین در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی، اظهارکرد: دنیا میدان مسابقه به سوی طاعت خداوند است و کسانی مقرب خداوند هستند که در این مسابقه پیشی بگیرند.

وی گفت: شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و رفتند تا ارزش‌ها در جامعه حاکم شود و ما این ارزشها را پاس بداریم و همه ما وظیفه داریم در پاسداشت این ارزش‌ها از یکدیگر سبقت بگیریم، بعضی ها غافل شدند و ضرر کردند ارزش‌ها در جامعه روز به روز باید بیشتر شود و نه اینکه ضد ارزش‌ها و سبک زندگی غربی در جامعه گسترش پیدا کند.

خطیب جمعه اسفراین افزود: سالروز ولادت آن امام همام به نام روز اکرام و ایتام نامگذاری شده است تا تمامی مسلمانان همواره تلاش کنند با پیروی از سیره اخلاقی ایشان، فرهنگ حمایت از نیازمندان، ایتام و فقرا در جامعه اسلامی نهادینه شود.

امام جمعه اسفراین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام به استغفار در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: انجام گناه و ترک فعل واجب بیشتر متوجه مسئولین می شود که فردای قیامت از وی سوال می شود می توانستی جلوی این منکر را بگیری اما ترک فعل کردی و انجام ندادی.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسفراین افزود: مبادا گرفتار غرور و انفعال شویم چرا که غرور به مال و منال انسان شکست وارد می‌کند و موضوع انفعال همان چیزی است که دشمن می خواهد و مسولین به حالت انفعال در آیند و نظام از درون تهی شود اما تنها راه مقابله با آن صبر و بردباری و تقوی الهی و سیاسی است و اجازه ندهیم تا ضد ارزشها در جامعه رواج پیدا کند و ارزشها کم رنگ شوند.

انتهای‌پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول