اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تاکید معاون استاندار بر توجه به جنبه‌های زیست‌محیطی در نیروگاه نکا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در بازدید از نیروگاه نکا گفت: نیروگاه برق نکا با بهره‌وری و کارایی بهتر در جنبه‌های زیست محیطی با تغییر سوخت یا تغییر مصرف با کیفیت بهتری برق تولید کند.

تاکید معاون استاندار بر توجه به جنبه‌های زیست‌محیطی در نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی نیروگاه نکا، رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران و کوروش موسوی تاکامی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با هدف کمک به رفع موانع عبور از پیک برق ۱۴۰۱ از مراحل تعمیرات اساسی واحدها و تولید برق نیروگاه شهید سلیمی نکا بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ضمن آرزوی علو درجات برای روح امام راحل (ره)و شهدای نیروگاه و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری به بیان اهمیت جایگاه نیروگاه نکا و تولید برق پرداخت.

رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ،جایگاه نیروگاه را بسیار مهم، کلیدی، استراتژیک و از بزرگترین نیروگاه های کشور دانست و گفت: این مکان مقدس یادآور خاطرات و زحمات دوران دفاع مقدس است و به جهت اهمیت و نقش حساس این نیروگاه در تامین بخش قابل توجهی از برق استان و کشور در جنگ تحمیلی سه بار مورد تجاوز دشمن قرار گرفت و با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و مسافرخیز بودن استان و رشدتقاضای مصرف برق، به نیروگاه نکا به عنوان بزرگترین تامین کننده انرژی در شمال کشور باید با نگاه بسیار حساس و کلیدی توجه شود.

وی با اشاره به توسعه اقتصادی کشور بیان کرد: لازمه توسعه اقتصادی، توسعه صنعتی، کشاورزی و گردشگری است که باید در کنار رشد جمعیت زمینه‌های رشد و توسعه و توان پاسخگویی متناسب با این رشد فراهم شود که ما به عنوان دستگاه‌های حاکمیتی در استان سعی و تلاش داریم که با پیگیری جهت توسعه این نیروگاه یا نیروگاه‌های جدید قدم برداریم و در همین راستا صنایع نیز با حفظ و نگهداری وتعمیرات به موقع با نیروهای آموزش دیده و توانمند آمادگی لازم برای تولید را داشته باشند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری به تولید دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در حوزه تولید دانش بنیان تمام تلاش در استفاده از روش‌های نوین دانش، تکنیک‌های فناوری محور مبتنی برروش و تکنولوژی‌هایی که وجود دارد سعی شود تا نیروگاه با بهره‌وری و کارایی بهتر و هم در جنبه‌های زیست محیطی با تغییر سوخت یا تغییر مصرف و سایر جنبه‌ها با کیفیت بهتری برق تولید کند.

این مسؤول با اشاره به مساله پدافند غیرعامل،گفت: همانطوریکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیروگاه سه بار مورد حمله قرار گرفت دشمن در صدد است از جنبه‌های سایبری و سایر روش‌ها به ما آسیب بزند و ما باید با پدافند غیرعامل، مدیریت، حفاظت و مراقبت هم از جنبه سخت‌افزاری و هم جنبه نرم‌افزاری از صنایع مراقبت کنیم.

حسینعلی تازیکی سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا نیز نیز با خیرمقدم به میهمانان، در جلسه و حین بازدید با بیان مشکلات و چالش‌های پیش رو، گزارشی در خصوص عملکرد و اقدامات صورت گرفته بازسازی و بومی‌سازی قطعات نیروگاهی و نیز توانمندی موجود در کارکنان نیروگاه جهت تامین و تولید پایدار برق ارائه کرد.

 در پایان از فرایند لایروبی حوضچه آرامش، پروژه آب شیرین کن، مراحل تعمیرات اساسی واحدهای بخار، گاز و بخار سیکل ترکیبی، اقدامات در حال انجام طرح توسعه بلوک سیکل ترکیبی و نیز نحوه تولید برق بازدید شد.

گفتنی است، در حال حاضر حدود ۷۴۰ مگاوات از واحدهای نیروگاه شهیدسلیمی نکا طبق برنامه برای آمادگی تامین و تولید برق در تابستان و پیک مصرف تحت تعمیرات اساسی قراردارد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت تولید  ۲ هزار و ۲۱۴ مگاوات و با تامین بیش از ۴درصد از برق کشور نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول