اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

لاستیک سازی الیگودرز در مسیر حرکت/ وزیر کار: پیگیر تامین منابع کارخانه هستم

متاسفانه پروژه‌های مهم و تاثیرگذاری چون لاستیک سازی همواره در استان سرنوشت خوبی نداشته‌اند، البته امیدوار هستیم طبق وعده نماینده مردم الیگودرزدر مجلس شورای اسلامی و با توجه به اینکه این پروژه جزو مصوبات سفر رییس جمهوری به استان هم است مشکلات پیش روی آن رفع و چرخ این کارخانه در راستای تولید و اشتغال‌زایی به خوبی بچرخد.

لاستیک سازی الیگودرز در مسیر حرکت/ وزیر کار: پیگیر تامین منابع کارخانه هستم

خبرگزاری فارس لرستان، پروژه لاستیک سازی یکی از پروژه‌های مهم الیگودرز است که قرار بود با افتتاح آن برای ۸۴۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شود، پروژه لاستیک بارز با گذشت حدود ۴ سال از کلنگ زنی در شهرک صنعتی الیگودرز نه تنها تکمیل نشده بلکه پیشرفت فیزیکی چندانی هم نداشته است، مسوولان و متولیان حجم بالای سرمایه‌گذاری را علت اصلی عدم تکمیل پروژه عنوان می‌کنند.

طبق گفته سرمایه‌گذار پروژه و مسوولان درصورت بهره‌برداری از لاستیک سازی بارز برای ۸۴۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود؛ موضوعی که باید مد نظر متولیان و نماینده مردم الیگودرزدر مجلس شورای اسلامی که تاکنون پیگیری‌های متعددی را برای رفع موانع پروژه و تامین منابع مالی مورد نیاز انجام داده است قرار بگیرد.

متاسفانه پروژه‌های مهم و تاثیرگذاری چون لاستیک سازی همواره در استان سرنوشت خوبی نداشته‌اند، البته امیدوار هستیم طبق وعده نماینده مردم الیگودرزدر مجلس شورای اسلامی و با توجه به اینکه این پروژه جزو مصوبات سفر رییس جمهوری به استان هم است  مشکلات پیش روی آن رفع و چرخ این کارخانه در راستای تولید و اشتغال‌زایی به خوبی بچرخد.

حجم بالای سرمایه‌گذاری

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در وبیناری که با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل پروژه و برخی دیگر از مسوولان برگزار شد، با اشاره به وضع پروژه لاستیک سازی الیگودرز عنوان کرد: پروژه سال ۹۷ مصوب و با حضور وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد، اقداماتی مانند تملک زمین، تسطیح زمین، ایجاد زیرساخت‌ها و دیوار کشی انجام شد.

محمد خدابخشی افزود: با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری پروژه که حدود ۱۲۰ میلیون یورو معادل ۴ چهار هزار میلیارد تومان بود رایزنی‌هایی را برای تامین منابع مورد نیاز انجام دادیم.

 وی با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی را بانک‌های مختلف از جمله توسعه صادرات، تجارت، بانک رفاه و صادرات در خصوص تامین مناتبع مالی پروژه انجام دادیم، گفت: بانک‌ها برای عضویت در کنسرسیومی که تشکیل می‌شود اعلام آمادگی کردند اما در نهایت گروه صنعتی بارز بانک تجارت را به عنوان بانک عامل پذیرفتند و بانک تجارت نیز برای پرداخت تسهیلات اعلام آمادگی کرد.

شکستن  پروژه در چند فاز

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حجم بالای منابع مورد نیاز جلساتی را با  شستا، تاپیکو و گروه صنعتی بارز برگزار کردیم و تصمیم گرفته شد که پروژه شکسته شود و چند فاز را اولویت قرار دهیم که تصمیم درستی هم بود، طبق این تصمیم قرار است فاز آخر یعنی لاستیک را در الیگودرز تهیه کنیم و پس از اجرایی شدن این فاز تولید کامپاند را هم اینجا داشته باشیم.

خدابخشی گفت: برای این فاز برآورد اعتباری انجام شد و در جلسات مشترک با شستا، تاپیکو، گروه صنعتی بارز و بانک تجارت قرار شد تامین منابع انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تامین منابع مورد نیاز مشکلی ندارد تنها عزم واراده جدی می‌خواهد تا این منابع هر چه سریعتر تامین شود تا فاز تهیه لاستیک اجرایی شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم الیگودرز با توجه به نرخ بالای بیکاری ابن شهرستان منتظر تکمیل پروژه هستند، از طرفی با توجه به اینکه لاستیک سازی بارز جزو مصوبات سفر رییس جمهوری است بانک‌های همکاری بیشتری خواهند داشت و این موضوع خود به روند پیشرفت پروژه کمک قابل توجهی می‌کند.

پیگیر تامین منابع پروژه هستم

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه همه تلاش ما این است  که بتوانیم به مردم خدمت کنیم و در این میان مدیریت مناسب اموالی که به امانت از مردم در دست ما است مد نظر داریم، اظهارکرد: اولویت اول ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی است که علاوه بر اینکه سودآوری بالایی برای منطقه دارند، تامین منبع درآمدی بازنشستگان  را به دنبال داشته باشد.

عبدالملکی گفت: در خصوص پروژه لاستیک ساری الیگودرز نیز هم به شستا و هم بانک تجارت برای تامین منابع مالی مورد نیاز تاکید خواهیم کرد، زیرا لاستیک سازی چزو پروژه‌هایی است که هم بازار خوبی دارد و هم شستا در این خصوص تجربیاتی دارد.

وی بیان کرد: ما در شستا به دنبال تمرکز در چند رشته خاص هستیم، تولید لاستیک نیز یکی از رشته‌های مورد نظر و دارای اولویت ما است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اشتغال‌زایی لاستیک سازی بارز در الیگودرز، تاکید کرد:هر کجا که در خصوص لاستیک بارز با مشکلی مواجه شدید به من اطلاع دهید شخصا پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول