اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مقاوم‌سازی۵۳ درصد واحد‌های مسکونی روستایی ایجرود

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان گفت:۵۳ درصد واحد‌های مسکونی روستایی شهرستان ایجرود مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی۵۳ درصد واحد‌های مسکونی روستایی ایجرود

رضا خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از اولویت‌های مهم این نهاد دانست و اظهار کرد: این بنیاد با ابلاغ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ تاکنون، از تعداد ۹ هزار و ۲۶۹ واحد مسکونی روستایی تعداد ۴ هزار و ۸۹۸ واحد مقاوم‌سازی کرده که ۵۳ درصد کل واحدها است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان به برخی خدمات این نهاد در راستای توسعه روستاها و خدمت به محرومان اشاره کرد و گفت: شهرستان ایجرود دارای ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است و نقشه طرح هادی برای ۹۰ درصد این روستاها، تهیه شده است و در حال حاضر نیز ۲۵ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

وی ادامه داد: از تعداد ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تعداد ۴۵ روستا از ابتدا تاکنون طرح هادی اجرا شده است که ۶۰ درصد شهرستان است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در روستاها شاهد تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها هستیم، ادامه داد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی وغیر فنی در روستاها با اجرای طرح‌های هادی می‌تواند باعث رشد و توسعه همه جانبه روستاها شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: فراهم کردن امکانات در سطح روستاها یکی از مهم‎‌ترین بسترهای توسعه و ارتقای امنیت راه‌های روستایی و فراهم کردن امکانات در روستاها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به طور چشمگیری بکاهد که در این راستا، مسؤولان باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط شهری و روستایی رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند. 

وی به بحث صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ایجرود در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن از تعداد ۹ هزار و ۲۶۹ واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستان برای ۹ هزار و ۲۰۳ واحد مسکونی سند مالکیت صادر و تحویل مالکین کرده است که ۹۹ درصد واحدهای مسکونی را شامل می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول