اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

زیان 126 میلیارد دلاری تسلا همزمان با خرید توئیتر توسط ماسک

شرکت تسلا روز سه‌شنبه 126 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد، زیرا سرمایه‌گذاران بیم دارند ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت ممکن است مجبور به فروش سهام برای تامین سرمایه 21 میلیارد دلاری برای خرید توییتر شود.

زیان 126 میلیارد دلاری تسلا همزمان با خرید توئیتر توسط ماسک

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ماسک باید برای خرید توئیتر 44 میلیارد دلار بپردازد و از این رقم 21 میلیارد دلار در قالب فروش سهام تامین خواهد شد.

تسلا در معامله توییتر دخالتی ندارد، اما پس از اینکه ماسک از افشای عمومی مقدار پول نقدش برای خرید آن خودداری کرد، سهام تسلا مورد هدف دلالان قرار گرفت. کاهش 12.2 درصدی ارزش سهام تسلا در روز سه‌شنبه معادل 21 میلیارد دلار به آن ضرر است و این رقم همان 21 میلیارد دلار پول نقدی است که او متعهد به پرداخت آن به توییتر است.

دانیل ایوز، تحلیلگر بازار سهام معتقد است نگرانی ها در مورد فروش سهام آتی ماسک برای خرید توئیتر سهام تسلا را تحت تاثیر منفی قرار داده است. تسلا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

در روزهای اخیر سقوط ارزش سهام برای بسیاری از شرکت های مرتبط با فناوری رخ داد. شاخص نزدک در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر 2020 تا به امروز رسید، زیرا سرمایه‌گذاران نگران کاهش رشد جهانی اقتصاد و افزایش شدیدتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا بودند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول