اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دستاوردهای سفر استانی دولت به قزوین/ مصوباتی برای گره گشایی از دغدغه‌های مردم

بیستمین سفر استانی رئیس جمهور به استان قزوین در حالی صورت گرفت که در این سفر تعدادی از وزرای هیئت دولت به عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهور از شهرستان های استان قزوین بازدید کردند و در جریان وضعیت آن ها قرار گرفتند.

دستاوردهای سفر استانی دولت به قزوین/ مصوباتی برای گره گشایی از دغدغه‌های مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پایان سفر استانی رئیس جمهور با جمع بندی های صورت گرفته مصوباتی به تصویب رسید که در صورت تحقق آن ها می توان شاهد رشد و تعالی هرچه بیشتر استان قزوین در حوزه های مختلف باشیم.

در تلاشیم لغو دوجانبه ویزای عراق را فراهم کنیم/پیگیری پروژه بیمارستانی استان قزوین از اولویت های سفر ریاست جمهوری

وزیر کشور در حاشیه این سفر استانی در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین در خصوص وضعیت امنیت کشور اظهار کرد: ایران درباره امنیت خود با هیچکس تعارف ندارد و اجازه عرض اندام به گروهک ها داده نخواهد شد.

احمد وحیدی افزود: شایعات فضای مجازی در خصوص ناامنی در مرز های شرقی و شمال غرب صحت ندارد، وزارت کشور با برنامه ریزی دقیق و تعاملات سازنده با همسایگان تمام سعی خود را در تامین امنیت پایدار به کار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت تردد زائرین به عراق اضافه کرد: ویزای هوایی بین عراق و ایران برداشته شده و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم شرایط لازم را برای لغو ویزای دوجانبه فراهم کنیم تا زائرین و مسافرین بتوانند به راحتی به عراق سفر کنند.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه پیگیری پروژه هلی بیمارستانی استان قزوین از اولویت های سفر ریاست جمهوری به شمار می رود، عنوان کرد: یکی از سیاست های آیت الله رئیسی در سفرهای استانی پایان دادن به پروژه های نیمه تمام بوده و در این راستا تمام پروژه های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در دستور کار قرار دارند.

وحیدی گفت: یکی از اولویت های قزوین نیز پروژه های بیمارستانی این استان است و در این راستا برنامه احداث یک بیمارستان در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم مشکلات مربوط به احداث این بیمارستان در همین سفر مرتفع شود.

پیش بینی بیش از 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از صنایع قزوین

معاون اجرایی رییس جمهور نیز در شورای اداری قزوین با اشاره به پیش بینی بیش از 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از صنایع قزوین بیان کرد: در نتیجه جلساتی که برای بررسی مسائل استان برگزار شد در نهایت ۱۹۱ مورد از نیازمندی ها و طرح های موثر در مسیر حرکت استان قزوین شناسایی و در دستور کار قرار گرفت.

سید صولت مرتضوی عنوان کرد: 12 هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات در جریان سفر استانی رییس جمهور برای پشتیبانی از صنایع بزرگ، متوسط و کوچک و همچنین حمایت از ازدواج جوانان پیش بینی شده است.

جمهوری اسلامی در حوزه‌های موشکی و نانو قله‌های افتخار را فتح کرده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان تاکستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حوزه‌های موشکی و نانو قله‌های افتخار را فتح کرده است، گفت: وجود ۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی در کشور نشان از ظرفیت‌های علمی بالا در جمهوری اسلامی است که همواره در حوزه‌های موشکی، پهپادها، نانو، بایو، پزشکی و توریسم توانسته قله‌های افتخار را فتح کند.

محمد علی زلفی گل اظهار کرد: استفاده مطلوب از فضای کشاورزی تاکستان در حوزه باغداری و زراعت را زمینه دستیابی به دستاوردهای ملی و حتی فراملی فراهم می کند و ظرفیت تولید و صادرات محصولات کشاورزی در تاکستان بر اساس آینده‌نگری نیازمند احداث یک فرودگاه است که بتواند بازار کشورهای همسایه را به دست بیاورد.

 بسته های جدید حمایتی برای تولید کنندگان در نظر گرفته ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه سفر استانی دولتی در بازدید از بیمارستان سجادیه ناحیه شهری مهرگان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امسال سال اشتغال است و در راستای تحقق اشتغال آفرینی بسته های جدید حمایتی را برای تولید کنندگان در نظر گرفته ایم.

حجت الله عبدالملکی تصریح کرد:  با توجه به موقعیت شهر محمدیه و احداث شهرک بزرگ مهرگان با جمعیت بیش از 100 هزار نفر در این منطقه، احداث و تکمیل بیمارستان یکی از ضروریات دولت محسوب می شود که انشالله با یک اقدام جهادی و انقلابی در دستور کار مسئولان هیات دولت قرار خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال سال اشتغال است و در راستای تحقق اشتغال آفرینی بسته های جدید حمایتی را برای تولید کنندگان در نظر گرفته ایم.

اختصاص هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به بیمارستان‌های استان قزوین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در تشریح مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه بهداشت و درمان گفت: ۱۳۷۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌های استان قزوین اختصاص یافت.

بهرام عین اللهی افزود: ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان آموزشی، پژوهشی و کتابخانه مرکزی پردیس، ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ترومای بیمارستان شهید رجایی، ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز دیالیز بیمارستان محمدزاده و ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای احداث فاز نخست بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین پیش‌بینی و مصوب شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و بیمه‌ها باید پوشش داروها را افزایش دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام خبر تزریق 149 میلیون دوز واکسن در کشور گفت: تزریق این میزان دوز واکسن کرونا با حمایت و همکاری مردم انجام شد و جزو کشورهای موفق در کنترل کرونا هستیم.


پروژه انتقال آب طالقان به آبیک تیرماه به پایان می‌رسد

وزیر نیرو نیز در این سفر با بیان اینکه یکی از اولویت های سفرهای استانی رئیس جمهور، تلاش برای تکمیل طرح های نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: تسریع در روند اجرایی سد بالاخانلو بویین زهرا هم جزوه پروژه هایی است که باید در اولویت کاری مسئولان استان و شرکت آب منطقه‌ای قزوین باشد تا در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

علی اکبر محرابیان افزود: آب رسانی از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین نیاز به ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که طی فراخوانی، از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت برای اجرای این طرح استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: اعتبار پروژه خط انتقال آب آبیک با عنایت دولت و شخص رئیس جمهور تامین و پروژه جان گرفته که با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست و مقرر شده در تیرماه خط انتقال و تصفیه‌خانه اضطراری آن تکمیل شود و مردم آبیک از آب سالم و باکیفیت سد طالقان برخوردار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول