اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دولت بایدن به‌دنبال ارسال دارایی‌های توقیفی روس‌ها به اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا از کنگره درخواست می‌کند این امکان فراهم شود که دارایی روس‌ها توقیف شده و برای اوکراین فرستاده شود.

دولت بایدن به‌دنبال ارسال دارایی‌های توقیفی روس‌ها به اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز پنجشنبه از کنگره این مجوز را دریافت کند که دارایی افرادی که با دولت روسیه مرتبط هستند توقیف کرده و آن‌ها را برای اوکراینی‌ها بفرستد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، بایدن قرار است «یک بسته جامع قانون‌گذاری» را به کنگره پیشنهاد کند که «در راستای پاسخگو قرار دادن دولت و افراد  پرنفوذ روسیه بابت جنگ علیه اوکراین، اختیارات دولت ایالات متحده افزایش یابند».

این بیانیه توضیح می‌دهد، اقدامات لازم در این زمینه، توقیف دارایی‌های مرتبط با دولت روسیه را شامل شده و به دولت آمریکا اجازه می‌دهد از آن‌ها برای حمایت از اوکراین استفاده کنند.

کاخ سفید بدون اشاره به اینکه از چه سازوکاری برای تشخیص «روابط مفسدانه» استفاده خواهد کرد مدعی شد: «درخصوص هر فردی که دانسته یا عامدانه عایداتی مستقیم از طریق روابط مفسدانه با دولت روسیه داشته باشد، اعلام جرم صورت می‌گیرد».

در این بیانیه آمده است، توقیف اموال روس‌ها، مواردی که در آن افراد نزدیک به حلقه قدرت تلاش کنند تحریم‌های روسیه را دور بزنند نیز شامل خواهد شد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. با این حال توقیف دارایی روس‌ها و ارسال آن به اوکراین در قالب کمک‌های نظامی، در این زمینه بی‌سابقه است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) هشدار داد: «هرگونه هدف قرار دادن منافع روسیه پاسخ سختی خواهد داشت و ما توصیه نمی‌کنیم که صبر ما را آزمایش کنید».

وی همچنین با بیان اینکه اکراین به مرکز حضور تروریست‌ها و مزدوران خارجی تبدیل شده، تاکید کرد: «روسیه در رسیدن به اهداف عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین جدی است». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول