اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هدف اصلی دشمن تصرف فکر است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تصرف واقعی یا غلبه واقعی تصرف فکر است نه تصرف آب و خاک، تصرف آب و خاک مقدمه‌ای برای سلطه فرهنگ است.

هدف اصلی دشمن تصرف فکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان استان، اظهار داشت: انسان یک موجود فرهنگی آفریده شده و اعمال، رفتار و کردارش نشأت گرفته از نوع فرهنگ است.

وی با اشاره به جنگ‌هایی که در طول تاریخ علیه پیغمبران صورت گرفته، تصریح کرد: این جنگ‌ها به خصوص در زمان پیغمبر آخرالزمان که در حدود ۱۰ سال در مدینه ۸۰ جنگ تدارک دیده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان داشت: از آن تاریخ تا امروز و این جنگ‌های تمام عیار همه آن‌ها منشأ اصلی آن فرهنگی است.

عبادی با بیان اینکه برخی از جنگ‌ها از نوع نظامی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، ادامه داد: خود آن سیاست از یک نوع فرهنگ برخاسته است و جنگ نظامی نیز برخاسته از یک نوع فرهنگ است.

وی با بیان اینکه ممکن است به دلیل شرایط ویژه همه قوا در شبه جنگ جهانی به ایران اسلامی حمله کنند، افزود: در این شرایط اولویت با کار نظامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ممکن است در شرایطی اولویت مسائل اقتصادی باشد، اضافه کرد: با این وجود اصالت با آن نیست تصرف واقعی یا غلبه واقعی تصرف فکر است نه تصرف آب و خاک، تصرف آب و خاک مقدمه‌ای برای سلطه فرهنگ است.

عبادی گفت: اگر فرهنگ تغییر کند یعنی هویت انسان تغییر می‌کند که بازپس گرفتن آن شبه محال است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با انبیاء و در مبارزاتی که علیه ائمه معصومین بوده نقطه اصلی تهاجم تفکر بوده است، تصریح کرد: تفکر با تهاجم به آن و از میان برداشتن آن صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امام علی(ع) شهید می‌شود و تا امام حسن عسگری(ع) شهید می‌شوند، یادآور شد: در زمان ما نیز مغز مطهری هدف قرار می‌گیرد تا فکر آن‌ها را نابود کنند.

عبادی با بیان اینکه منافقین همه آن‌هایی که در سطح فرهنگی شاخص قرار دارند را ترور می‌کنند، ادامه داد: این اقدامات مقدمه‌ای است تا خوبان را از میان بردارند و توسط بدان افکار دیگران را تصرف کنند.

وی راه‌اندازی داعش یک عمل فرهنگی توسط دشمن است، گفت: به‌زودی اسلام بدون رقیب برای تمام دنیا انتخاب می‌شود و برای اینکه این تفکر آسیب بیبند باید اندیشه بی‌سواد، فاسد و دنیاپرست خود را بسازند و به جان مسلمانان بیندازند و به اسم اسلام آن را آسیب بزنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن از اسلام داعش و وهابی می‌سازد، افزود: دشمن در دشمن‌شناسی سنگ تمام گذاشته است.

عبادی خاطرنشان کرد: ما در مسئله تبیین، در برنامه و در طرح که مطابق با آن طرح دشمن خنثی شود بسیار ضعیف هستیم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول