اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گرد و خاک مهمان آسمان خراسان‌جنوبی می‌شود/ احتمال بروز خسارت در استان

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: شدت وزش باد در روز یکشنبه در شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، خوسف، بیرجند، نهبندان و سربیشه از شدت بیشتری برخوردار است.

گرد و خاک مهمان آسمان خراسان‌جنوبی می‌شود/ احتمال بروز خسارت در استان

«جواد نخعی» کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، به شرایط جوی استان اشاره کرد و اظهار داشت: با تقویت سامانه کم‌فشار سطح زمین از عصر روز جمعه تا اواخر وقت یکشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید پدیده غالب در اکثر نقاط استان خواهد بود.

 وی بیان داشت: طی روزهای شنبه و یکشنبه گاهی کاهش کیفیت و دید افقی برای استان قابل پیش‌بینی است و در این مدت به طور متناوب افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده در شمال استان وجود خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی ادامه داد: شدت وزش باد در روز یکشنبه در شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، خوسف، بیرجند، نهبندان و سربیشه از شدت بیشتری برخوردار است.

نخعی از افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا طی امروز خبر داد و گفت: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دمای هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به وزش باد شدید احتمال شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و سقوط اجسام از ارتفاع و کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد لذا شهروندان از قرار گرفتن در کنار دکل‌ها و تیرهای قدیمی برق، کابل‌های برق و غیره که احتمال سقوط وجود دارد خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اختلال موقتی در رفت و آمدهای جاده‌ای و ناوگان‌های حمل و نقل در اثر کاهش دید افقی و احتمال خسارت، تبیین کرد: رانندگان در زمان بارندگی به‌دلیل کاهش دید، بیشتر مراقب عابرین پیاده باشند و با سرعت مطمئنه و اطمینان کامل رانندگی کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول