اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در اصفهان ادامه دارد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه وزش باد شدید تا روز یکشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت، گفت: خیزش گرد و خاک در اکثر مناطق به ویژه مناطق شرق و تا حدی مرکزی منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در اصفهان ادامه دارد

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار طی امروز و فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به‌صورت قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبارهای پراکنده بهاری همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ به‌ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه وزش باد شدید تا روز یکشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت، گفت: خیزش گرد و خاک در اکثر مناطق به ویژه مناطق شرق و تا حدی مرکزی منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد؛ روز گذشته سرعت وزش باد در اردستان به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: هشدار نارنجی برای مناطق شرق اصفهان صادر شده است بر این اساس شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال آسیب به بسترهای شهری و روستایی، اختلال در محورهای مواصلاتی در نیمه جنوب و شرق استان بواسطه وقوع طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت، بیان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۶ و کمینه فردا ۱۱ درجه سانتی‌گراد و خوروبیابانک با ۳۴ و بوئین میاندشت با ۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان عنوان کرد: سمیرم با ۸.۵، دهاقان ۲، شهرضا ۱.۳ و نجف‌آباد یک میلی‌متر بیشترین میزان بارش ثبت شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول