اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش میدانی روسیه؛ خسارات سنگین ارتش اوکراین در نبرد شبانه

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که یک فروند جنگنده «سوخو-25» اوکراینی در یک نبرد هوایی با نیروهای روس در منطقه خارکیف ساقط شد.

گزارش میدانی روسیه؛ خسارات سنگین ارتش اوکراین در نبرد شبانه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در گزارشی از جدیدترین تحولات میدانی اوکراین اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-25» اوکراینی در یک نبرد هوایی با نیروهای روس در منطقه خارکیف در شامگاه 9 مه (20 اردیبهشت ماه)، ساقط شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در شب 9 می، در جریان نبرد هوایی در نزدیکی روستای نوایا دمیتروفکا در منطقه خارکیف، یک جنگنده سوخو-25 نیروی هوایی اوکراین ساقط شد».

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش کرد که جریان عملیات شبانه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سه پهپاد اوکراینی، یک موشک «توچکا-یو» و یک راکت اسمرچ را سرنگون کردند.

کوناشنکوف در این خصوص توضیح داد: «سامانه‌های دفاع هوایی روسیه سه پهپاد اوکراینی را در جریان عملیات شبانه در شهرک‌های موسپینو، یونوکومونارسک در جمهوری خلق دونتسک و شهر اودسا منهدم کردند. بر فراز شهرک خارتسیزسک در جمهوری خلق دونتسک، یک فروند موشک اوکراینی توچکا-یو و چندین راکت‌انداز چندگانه اسمرچ رهگیری شد. دو راکت دیگر سامانه راکت‌‌انداز چندگانه اسمپرچ در مناطق مالایا کامیشواخا و ایزیوم در منطقه خارکیف ساقط شدند».

بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای روس، 16 منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین را در نیمه شب گذشته هدف قرار دادند و کوناشنکوف در این خصوص توضیح داد: «هواپیماهای تاکتیکی-عملیاتی و ارتش روسیه، 16 منطقه تجمع نیرو و تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی را در جریان عملیات نیمه‌شب گذشته هدف قرار دادند».

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کرده است که نیروهای توپخانه‌ای ارتش روسیه، 407 منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند و 380 ملی‌گرای اوکراینی کشته شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول