اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده سازمان ملل: اطلاعات موثقی از شکنجه اسرای روس توسط اوکراین داریم

رئیس مأموریت نظارت بر حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین گفت اطلاعات معتبری از شکنجه، بدرفتاری و بازداشت غیرقانونی اسرای روس به دست نیروهای مسلح اوکراین دریافت کرده است.

نماینده سازمان ملل: اطلاعات موثقی از شکنجه اسرای روس توسط اوکراین داریم

به گزارش سرویس بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «ماتیلدا بوگنر» رئیس مأموریت ناظر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوکراین گفت اطلاعات «موثقی» در مورد بدرفتاری نیروهای اوکراینی با اسرای روس در طول درگیری‌ها در اوکراین وجود دارد.

بوگنر روز سه‌شنبه گفت: ما اطلاعات معتبری از شکنجه، بدرفتاری و بازداشت غیرقانونی اسیران جنگی متعلق به نیروهای مسلح روسیه و گروه‌های مسلح وابسته از سوی نیروهای مسلح اوکراین دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: این رفتار غیرانسانی در میان سربازان اسیر اوکراینی و روسی رخ می‌دهد و آن‌ها با اجبار به اظهارات، عذرخواهی و اعترافات و سایر اشکال، تحقیر می‌شوند.

او در ادامه گفت: این اقدام قوانین اساسی حقوق بشردوستانه بین‌المللی را نقض می‌کند. اوکراین و روسیه باید به سرعت و به طور موثر تمام اتهامات مربوط به شکنجه و بدرفتاری با اسرای جنگی را بررسی کنند. آن‌ها همچنین باید به طور مؤثر نیروهای خود را کنترل کرده و به آن‌ها دستور دهند تا از وقوع هرگونه تخلف بیشتر جلوگیری کنند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، اوکراین و روسیه در طول جنگ چند بار به تبادل اسیر پرداخته‌اند که در نتیجه ده‌ها اوکراینی و روس به نیروهای خود بازگشته‌اند.

این مقام سازمان ملل اظهارات مذکور را در یک کنفرانس مطبوعاتی که بر مشکلات غیرنظامیان در اوکراین متمرکز بود، بیان کرد. در این کنفرانس همچنین روسیه به جنایات جنگی متعدد از جمله هدف قرار دادن غیرنظامیان و اجبار غیرنظامیان به ترک اوکراین و رفتن به روسیه متهم شد. بوگنر گفت که سازمان ملل حداقل ۲۰۴ مورد را پیدا کرده که در آن اغلب مردان قبل از رسیدن به روسیه توسط نیروهای روس برای محاکمه‌های پیش از بازداشت به بلاروس برده می‌شوند.

وی تاکید کرد: بهترین راه برای پایان دادن به نقض‌هایی که ما مستند کرده‌ایم، پایان دادن به خصومت‌ها خواهد بود؛ با این حال، در حالی که و تا زمانی که ادامه دارند، طرفین باید در اجرای عملیات مراقب باشند تا جمعیت غیرنظامی و اشیای غیرنظامی در امان باشند و متعهد شوند که از هر زن، مرد و کودک غیرنظامی و آسیب‌دیدگان تحت کنترل خود محافظت کنند. 

ماه گذشته ویدئویی حاوی تصاویر خشن و ناراحت‌کننده در فضای مجازی که گفته می‌شد شکنجه اسرای جنگی توسط سربازان اوکراینی را نشان می‌دهد، منتشر شد. در پی آن، کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در این خصوص تحقیقاتی را آغاز کرده است. 

در این تصاویر، سربازان مجروح از سوی مردان مسلح بازجویی می‌شدند که بسیاری از آن‌ها بازوبندهای آبی رنگی که معمولاً توسط واحدهای نظامی اوکراینی استفاده می‌شود، بسته بودند. برخی از مجروحان ظاهراً در جریان بازجویی جان باخته‌ و همچنین سه زندانی دیگر دیده می‌شدند که دستور خروج از یک ون به آن‌ها داده شده و از نزدیک از ناحیه پا مورد تیراندازی قرار گرفتنه بودند. خشونت در این تصاویر به قدری بود که حتی از سوی شخصیت‌های طرفدار اوکراین نیز محکوم شد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول