اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشف ۹۸ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۹۸ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در این استان کشف و ضبط شده است.

کشف ۹۸ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان صبح امروز در سومین جلسه کمیته استانی کشف مراکز غیرمجاز رمزارز در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۹۸ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در این استان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: از آغاز طرح جمع‌آوری ماینرهای بدون مجوز تا به حال، دو هزار و ۶۷۶ دستگاه با هماهنگی عوامل انتظامی، تعزیرات حکومتی و همکاران شرکت توزیع برق استان سمنان جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان این‌که مصرف برق هر دستگاه ماینر حدود ۱.۵ کیلووات در ساعت برآورد شده است، افزود: جمع مبلغ محاسبه‌شده در راستای استفاده از دستگاه‌های ماینر غیرمجاز، ۱۴۰ میلیارد ریال است.

حسینی‌نژاد با اشاره به این‌که تا به حال دو رزمایش هم‌زمان در استان سمنان برای کشف و ضبط این دستگاه‌های ماینر بدون مجوز به اجرا درآمده است، عنوان کرد: در این دو برنامه، ۳۱ مورد مکان‌های دارای ماینر شناسایی و ۴۷ مورد کشف شده است.

وی تأکید کرد: آزاد نکردن دستگاه‌های رمزارز ضبط شده، تسریع در رسیدگی پرونده‌ها با موضوع رمزارز و رفع موانع برای ورود به محل‌های مشکوک به استخراج رمزارز غیرمجاز ازجمله درخواست‌های شرکت توزیع برق استان سمنان از نهادهای نظارتی و حاکمیتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان اضافه کرد: تأیید این شرکت قبل از واگذاری جواز تأسیس رمزارز در مکانی که انشعاب وجود دارد، استفاده نکردن از برق شبکه برای مراکزی که دارای نیروگاه تجدیدپذیر و ژنراتور هستند، اصلاح قدرت مجاز جوازهای صادره حداکثر به ۳۰ کیلووات، ثبت کلیه متقاضیان واحدهای ساخت و تولید دستگاه‌های رمزارز در سامانه ساما، از انتظارات این شرکت محسوب می‌شود.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: ملغی شدن جوازهای صادره از سوی اداره کل صمت که منجر به اخذ انشعاب برق نشده‌اند، لغو شدن جواز قبلی در مجوزهای صادره جدید و یا مراجعاتی که برای تمدید جواز دارند و اخذ استعلام در کلیه مراحل صدور جواز تأسیس و تمدید جواز و صدور پروانه از توزیع برق، به‌عنوان برخی دیگر از انتظارهای شرکت توزیع برق سمنان به شمار می‌رود.

در این جلسه که با حضور معاون دادستان مرکز استان سمنان، نمایندگان اداره اطلاعات، تعزیرات، صمت، شرکت‌های شهرک صنعتی، برق منطقه‌ای، مخابرات و نفت همراه بود، در زمینه سیاست‌های کلی این کمیته به‌ویژه تشکیل کارگروه تخصصی و فنی و IT برای بررسی موضوعات کارشناسی مربوط به پدیده رمزارز، بحث و تبادل‌نظر به ‌عمل‌آمد و تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول