اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عدم تدبیر در کاهش مقاومت قابل توجیه نیست/ دولت از چهره‌های توانمند رسانه‌ای دلسوز استفاده کند

در هر تغییری منافع عده‌ای به خطر می‌افتد و لذا نسبت به تغییر، واکنش جدی نشان می‌دهند و برای به بن‌بست کشاندن اراده حکمرانی حاضر به هزینه‌های سنگین هستند که در این میان پروپاگاندای غربی و مجهز به ابزار سخت با در آمیختن اخبار راست و دروغ، جامعه را ملتهب و باعث می‌شود تا یارگیری کرده و پازل مخالف‌خوان‌ها را کامل سازد.

عدم تدبیر در کاهش مقاومت قابل توجیه نیست/ دولت  از چهره‌های توانمند رسانه‌ای دلسوز استفاده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در هر تغییری منافع عده‌ای به خطر می‌افتد و لذا نسبت به تغییر، واکنش جدی نشان می‌دهند و برای به بن‌بست کشاندن اراده حکمرانی حاضر به هزینه‌های سنگین هستند که در این میان پروپاگاندای غربی و مجهز به ابزار سخت همراه با فن وارونه‌سازی و سیاه‌نمایی وارد میدان مبارزه می‌شود که با در آمیختن اخبار راست و دروغ، جامعه را ملتهب و باعث می‌شود تا یارگیری کرده و پازل مخالف‌خوان‌ها را کامل سازد.

بی‌شک کسانی که هزاران میلیارد تومان پول این مردم را تحت عنوان یارانه به خود اختصاص می دادند و به تاراج می بردند در مبارزه با تصمیم قاطع نظام از هیچ ابزاری دریغ نمی‌ورزند و جای‌بسی تاسف است که عوامل نهاد ریاست جمهوری فاقد سواد رسانه‌ای بوده و تغییرات فراروی نظام را بنا بر توصیه رهبری با مردم درمیان نگذاشتند.

رویداد بزرگ اقتصادی که مطالبه مردم بوده است و همواره خواهان این بوده‌اند که دست متجاوزان از بیت‌المال قطع شود و جناب رئیسی با شجاعت تمام همانند دوران حضورش در عدلیه چنین کرد مدیریت رسانه ای نهاد ریاست جمهوری نتوانست برای نظام اسلامی فرصت رویش پدید آورد.

* کوتاهی مسولان در تبیین اتفاق پیش‌رو غیرقابل توجیه است

در مقابل عناصر ورشکسته سیاسی، رانتخواران، دلالان حرفه‌ای طمعکار و نیز حرام‌خواران موجبات تردید و تخریب افکار عمومی را فراهم ساختند و چنان سوار بر موج تغییر شدند و با یک دروغ‌پردازی و عوام‌فریبی کاملا حرفه‌ای عظمت کار را فروکاستند و مع‌الاسف بخشی از جامعه نیز از ترس و هراسی که از رفتار حاکمان و دولتمردان دوران قبل [که در بیچارگی آنان نقش] داشتند به فضای رسانه‌ای معاندین و عوامل کج‌اندیش داخلی اقبال نشان دادند و باور کردند که این دولت هم قوت‌لایموت آنان که اعم از آرد، نان و ماکارونی و... است را گران خواهد کرد ولی وقتی متوجه دروغ پراکنی مخالفان و معاندان نظام شدند که دیر شده بود و کوتاهی مسولان ذیربط در تبیین اتفاق پیش رو غیر قابل توجیه است.

صدالبته اگر مدیریت رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری، افکار عمومی را با بیان حقایق در شرف تحقق اقناع می‌کرد مردم انقلابی و شهیدپرور به برخی از شیادان قلم به مزدی که با بهاییت، سلطنت‌طلبان، اصحاب فتنه ۷۸ و ۸۸ مخرج مشترکی در براندازی نظام اسلامی دارند را خود زودتر از هرکسی دست رد می‌زدند.

رسانه‌های موظف به تبیین و بسترساز و موثر و وابسته به نهادحکمرانی آنقدر تعلل کردند که اذهان و افکار عمومی با هوچی‌گری‌ها و هیاهوی پروپاگاندای غربی بدخواه ملت مشوش شد و جناب ریاست جمهور از سر تواضع و البته دیرهنگام در رسانه ملی حضور یافت تا اینکه چرایی و چگونگی و نیز کم و کیف تغییرات اساسی و ریل‌گذاری جدید در توجه به معیشت مردم عزیز و مستحق خدمت را تبیین کند.

اعتقاد راقم این سطور آن است که رئیس جمهور:
۱.در تیم همکاران خود بازنگری کرده هرچه زودتر از افراد توانمند و انقلابی در جای جای دولت بهره بگیرد و افرادی که موجب وضعیت موجود شدند حتی نتصبین زمان خود که تعلل ورزیدند را برکنار سازند و باور بفرمایند بقایای دول ماقبل در بدنه مدیریتی نه تنها اعتقادی به برنامه‌های ایشان ندارند بلکه اگر بتوانند چوب‌لای چرخ دولت انقلابی خواهند گذاشت ولو به نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام شود.

۲.ترتیبی اتخاذ کنند از چهره‌های توانمند رسانه‌ای دلسوز به جبهه انقلاب و همچنین معتقد به برنامه‌های عدالت‌محور و تحول‌نگر ریاست جمهور  استفاده کنند.

۳.ریاست جمهور رئیسی، شخصا بر شیوه اجرایی واگذاری یارانه به هر ایرانی [دارای کدملی] و بدون طبقه‌بندی، نظارت و بلکه اعمال نطر کنند و قشر ضعیف تر را علاوه بر آن، ما زاد بر دیگران و از طریق سازمان و نهادهای خدماتی مورد توجه جدی و امعان قرار دهد قرار دهند.
دهک‌سازی جامعه از دهک ۱ تا دهک ۱۰ راه گریزی برای عدم پاسخگویی متولیان است.

در صورتی که اگر برای هر ایرانی یک رقم پایه منظور شود نتایج ذیل حاصل خواهد شد.

۳/۱. ضمن آنکه مالکیت خصوص محترم شمرده می‌شود و انگیزه افراد در تلاش بیشتر در راستای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی مشروع کور نمی‌شود انگیزش کمک‌رسانی مشمولان به نیازمندان کاهش نمی‌یابد و در نهایت رضایت عمومی فراهم می‌شود.

۳/۲. از آنجا که ثروت ملی از آن عموم و به تعداد افراد در زمان وجود ثروت است قطعا توزیع آن به همه مردم به طور عموم اقرب به عدالت می باشد.

۳/۳.چنانچه کسی از قلم نیفتد و دیده شود قطعا راه سوء استفاده را از هر جهت خواهد بست.

۳/۴. ریاست جمهور، مراقبت کنند تا یارانه سبب گران‌تر شدن تعرفه خدمات دولتی نگردد و همچنین اقلام و مایحتاج اولیه مردم، تغییر غیر قابل قبول و بعضا نامشروع پیدا نکند.

۳/۵.تعادل در توجه به زیرساخت‌ها و برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، راه رضایتمندی و مطلوبیت در برنامه‌ریزی است که اگر افراط و تفریط نشود هم زیرساخت‌ها  وهم برنامه استراتژیک محقق می‌شود و هم این که شرایط حال به رضایتمندی منتهی می‌شود چرا که دانشمندان دانش مدیریت بهره‌ورنگر و اثربخش، برنامه را پلی از حال به آینده تعریف می‌کنند و اگر مردم در شرایط موجود در فشار طاقت‌فرسایی قرار بگیرند قطعا فردایی برای یک حاکمیت متصور نخواهد بود و حال آن که ما در گام دوم انقلاب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی و بسترسازی عصرظهور در حرکت هستیم و بی‌شک کسانی که در مقابل این اراده ناب بایستند هلاک خواهند شد چنانکه خداوند آنرا نوید داده و فرموده است: "وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ." ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم! (س قصص/ی۵)

==============================
حجت‌الاسلام ناصح گلستانی

==============================

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول