اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ششمین دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری ششمین دوره از انتخابات شورای هیئات مذهبی در 28 شهرستان استان اصفهان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

ششمین دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی در اصفهان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اصفهان با بیان اینکه شورای هیأت‌های مذهبی از جمله تشکل‌های میانی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار داشت: این شورا با هدف ایفای نقش واسط میان نهادهای حاکمیتی، دولتی، حوزوی و دانشگاهی با عموم مردم جامعه ایجاد شده و انتخابات آن هر ۴ سال یک بار برگزار می شود.

وی افزود: سازماندهی و راهبری، افزایش انسجام و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی، ارتقاء منزلت اجتماعی و دانش نظری، آسیب‌شناسی شئون فرهنگی و بصیرت‌افزایی و تعمیق مبانی انقلاب اسلامی در جامعه هیأت‌های مذهبی از دیگر مأموریت‌های این شورا است.

فوقی با تأکید بر اینکه شورای هیأت‌های مذهبی، تشکل مذهبی، دینی، غیر حزبی و غیر جناحی است، افزود: اعضای این شورا بر اساس فرایند خاص انتخابات از بین مدیران هیأت‌ها در ۳ رده شهرستانی، استانی و کشوری انتخاب می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد نفرات اصلی در شوراهای هیأت‌های مذهبی در شهرستان‌ها، نسبت به جمعیت و تعداد هیأت آن‌ها متفاوت است، تصریح کرد: شوراهای منتخب در هر شهرستان از بین خود رئیس، نایب رئیس و دبیر را به عنوان هیأت‌رئیسه انتخاب می‌کنند.

وی افزود: رؤسای این شورای در شهرستان‌ها، شورای استان و همچنین رؤسای شورای استان‌ها، شورای هیأت‌های مذهبی کشور را تشکیل می‌دهند.

فوقی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ نفر از پرسنل و کارکنان شاغل در ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان در روز جمعه تحت عنوان هیأت اجرائی و نظارت، این انتخابات را برگزار خواهند کرد، افزود: بیش از ۵ هزار تعرفه چاپ و تعداد ۴۱۰ نفر به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کرده که ۱۷۵ نفر از آنها به عنوان اعضای اصلی انتخاب می‌شوند و تحت عنوان شورای هیأت‌های مذهبی در ۳۱ نقطه از استان فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۵ از پنج هزار هیأت مذهبی در استان اصفهان فعالیت دارند، ابراز داشت: مدیران این هیأت‌ها یا نماینده تام‌الاختیار آنها با در دست داشتن مجوز هیأت در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ روز جمعه ۳۰ اردیبهشت حاضر و از بین داوطلبان نماینده‌های اصلح و توانمند را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: از جمله شرایط داوطلبی در این دوره از انتخابات داشتن مدرک تحصیلی لیسانس در مرکز استان و دیپلم در سایر شهرستان‌ها، عضویت در هیأت امنای هیأت‌های مذهبی با ۳ سال سابقه فعالیت، حداقل سن ۲۵ و حداکثر سن ۶۵ سال است.

فوقی اضافه کرد: وجه تمایز این دوره از این انتخابات، تشکیل شورای عالی در استان‌ها است که وظیفه نظارت عالیه بر فعالیت‌های شورای هیأت‌های مذهبی در سطح استان و رفع اختلافات را به عهده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان گفت: نیروی انتظامی و وزارت کشور از جمله دستگاه‌هایی می باشند که سازمان تبلیغات اسلامی را در امر برگزاری انتخابات یاری می‌کنند و جنبه نظارتی آن را بر عهده دارند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول