اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

طرح یارانه‌ای دولت با قوت و دقت کامل اجرا شود

امام جمعه بابل با تاکید بر اینکه باید طرح یارانه‌ای دولت با قوت و دقت کامل اجرا شود تا قشر آسیب‌پذیر دچار مشکل نشوند، گفت: تغییر الگوی مصرف در انرژی و سایر زمینه‌ها از سوی مردم باید مدنظر باشد.

طرح یارانه‌ای دولت با قوت و دقت کامل اجرا شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه ‌بابل امروز در خطبه‌های نمازجمعه که در مصلای بزرگ شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ روز از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها توسط دولت می‌گذرد و شایسته است ورزا و مسوولان دولتی زوایای مختلف این طرح را برای مردم روشن‌سازی کنند تا مردم کاملا آگاه شوند.

وی افزود: بعد از گذشت چند روز از اجرای این طرح نرخ بسیاری از کالاها در کشورهای همسایه افزایشی شد؛ زیرا کالاهایی مانند روغن، آرد و سایر از طریق قاچاق بر سر سفره کشورهای همسایه بود.

امام جمعه بابل با قدردانی از زحمات قاطبه نانوایان زحمت‌کش، بیان کرد: متاسفانه شنیده می‌شود برخی نانوایی‌ها آرد را به قیمت گزافی فروخته و قاچاق می‌کنند.

این مسوول با تاکید بر اینکه باید طرح یارانه‌ای دولت با قوت و دقت کامل اجرا شود تا قشر آسیب‌پذیر دچار مشکل نشوند، خاطرنشان کرد: تغییر الگوی مصرف در انرژی و سایر زمینه‌ها از سوی مردم باید مدنظر باشد؛ زیرا یک سوم نان در کشور هدر رفت دارد و همچنین یک پنجم آب مصرفی کشور به هدر می‌رود و ما هم وظیفه داریم به دولت انقلابی در اجرای این طرح کمک نماییم و هیجانی خرید نکنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سی‌ام اردیبهشت مصادف با روز ملی جمعیت است، اظهار کرد: متاسفانه در سالیان گذشته برخی افراد با اشتباه محاسباتی اظهار داشتند که کشور ما دچار انفجار جمعیت خواهد شد و به فکر تعدیل جمعیت شدند اما بعد از چند دهه ما آثار تلخ این امر را در کشور مشاهده می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه تا اسم جمعیت می آید برخی افراد سریع مسائل اقتصادی را طرح می کنند اما نمی‌دانند روند کاهش جمعیت چه عامل ضعفی برای ملت مقتدر ایران خواهد شد، افزود: کشورهای اروپایی دچار پیری جمعیت شده و الان با بحران نیروی کار مواجه شده‌اند.

امام جمعه بابل بیان کرد: الان در کشورهای اروپایی به جای فرزند سگ آورده و آن را جایگزین فرزند کرده اند و بسیار متاسفم که در ایران هم این امر در حال ترویج است.

این مسوول با بیان اینکه نرخ زاد و ولد در استان مازندران و گیلان به شدت کاهشی شده و به تدریج دچار پیری جمعیت می‌شویم، یادآور شد:  برخی خانواده‌های متدیّن برای فرزندان خود سگ خریداری می کنند و یا سگ را بجای فرزند وارد منزل کرده‌اند و این هشداری است برای همه ما که جامعه‌ای بخواهد با دست خودش به عامل اقتدار خود یعنی جمعیت ضربه بزند.

روحانی یادآور شد: در دهه ۶۰ که اوج گرفتاری اقتصادی مردم بود اما بسیاری از خانواده‌ها با مدیریت پدرانی که بهانه نمی‌آوردند فرزندان زیادی؛ حتی حدود ۱۰ فرزند و بیشتر؛ داشتند اما الان برای آوردن یک فرزند هم بهانه آوری می‌کنند.

وی در پایان با گرامیداشت فتح بزرگ خرمشهر در سوم خرداد ماه، گفت: این فتح نشانگر رحمت واسعه خداوند متعال و معجزه الهی است که  میخی بر تابوت دشمن و سبب خفت دشمن شد و با همکاری بسیج، سپاه و ارتش این فتح حماسی و گشایش بزرگ رقم خورد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول