اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرودگاه‌های عراق به دلیل تداوم طوفان شن تعطیل شد

تداوم طوفان شن و گرد و غبار در عراق، کشور همسایه ایران، موجب بسته شدن ادارات، تعطیلی فرودگاه‌ها و عازم شدن شماری از مردم به بیمارستان‌ها شد.

فرودگاه‌های عراق به دلیل تداوم طوفان شن تعطیل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تداوم طوفان شن و گرد و غبار درعراق ادارات را تعطیل کرد و فرودگاه های این کشور به طور موقت بسته شدند.

«سیف البدر» سخنگوی وزارت بهداشت عراق روز دوشنبه به «خبرگزاری فرانسه» گفت که بیش از ۱۰۰۰ نفر در سراسر کشور به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده اند.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در گزارشی از پایتخت عراق تصریح کردند که «بغداد»، پایتخت عراق در ابری غول پیکر از غبار پوشانده شده و خیابان‌های معمولاً پرترافیک این شهر را خلوت کرد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با اشاره به شرایط بد اقلیمی و طوفان‌های شن دستور داد همه کارها در موسسات دولتی به جز خدمات بهداشتی و امنیتی متوقف شود .پرواز‌ها در فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد، اربیل و نجف نیز به حالت تعلیق درآمد.  این در حالی است که پروازها  در کویت نیز برای دومین بار در این ماه متوقف شدند.

 

عراق به عنوان یکی از پنج کشور آسیب پذیر جهان در برابر تغییرات آب و هوایی است. غرب آسیا همیشه با طوفان‌های شن مواجه بوده اما این طوفان‌ها در سال‌های اخیر فراوان‌تر و شدیدتر شده‌اند.

 

طوفان گرد وغبار بزرگ هفته گذشته سراسر منطقه را فرا گرفت و به ایران و امارات متحده عربی نیز رسید. در دبی، بلندترین ساختمان جهان در ابری از غبار غرق شد و بیش از ۱۲۰۰ نفر تنها در ریاض بستری شدند.

مقامات سعودی نیز روز دوشنبه نسبت به تداوم شرایط طوفان شدید شن در ریاض و مناطق اطراف آن هشدار دادند. در تهران، پایتخت ایران نیز تمام مدارس فردا سه شنبه به دلیل آلودگی ناشی از طوفان شن و افزایش آلاینده‌ها تعطیل خواهند بود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این پدیده بدتر خواهد شد زیرا تغییرات آب و هوایی الگوهای آب و هوای منطقه را تغییر می‌دهد، خاک‌ها را بیشتر خشک و تخریب می‌کند و بیابان‌زایی را در بسیاری از مناطق خاورمیانه سرعت می‌بخشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول