اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

توزیع ۲۵ تن میوه بین نیازمندان خراسان‌شمالی از محل برکات شجره طیبه

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از توزیع ۲۵ تن میوه بین نیازمندان از محل برکات زکات مستحبی و شجره طیبه طی سال قبل خبر داد.

توزیع ۲۵ تن میوه بین نیازمندان خراسان‌شمالی از محل برکات شجره طیبه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه در خراسان‌شمالی اظهار کرد: هم اکنون باغداران مومن و متدین استان بیش از هزار و ۷۰۰ اصله درخت خود را در قالب شجره طیبه یا همان زکات مستحبی به نیازمندان استان هدیه کرده‌اند.

وی گفت: محصولات این باغ‌ها در فصل برداشت به کمیته امداد اهدا و بین نیازمندان توزیع می‌شود و سال قبل درآمد شجره طیبه به بیش از ۲۵ تن افزایش یافت که تمام آن بین خانواده‌های محروم استان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی ضمن تقدیر از اهتمام کشاورزان و باغداران استان نسبت به اجرای طرح شجره طیبه، افزود: درختانی که توسط باغداران اهدا می‌شوند توسط کمیته امداد پلاک‌کوبی شده و هرساله در زمان جمع‌آوری محصول، سود و عواید حاصله از فروش محصولات درختان پلاک گذاری شده صرف امور نیازمندان و محرومان همان منطقه می‌شود.

وی با اشاره به نقش پررنگ مؤدیان و روحانیون در احیا زکات تأکید و یادآور شد: هم اکنون بیش از ۱۷۳۰ عامل افتخاری و ۱۸۱ روحانی مبلغ با دبیرخانه شورای زکات استان همکاری دارند.

الهی راد گفت: در سال گذشته در حوزه کشاورزی شاهد تحولاتی بسیار خوبی در استان بودیم که در این راستا ۱۹ درصد رقم کل زکات جمع آوری شده استان به ارزش ۵ میلیارد تومان صرف ساخت ۳۰ پروژه عمرانی و ۸۱ درصد به ارزش ۲۲ میلیارد تومان در حوزه نیاز محرومان هزینه شده‌است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در مجموع ۲۷ میلیارد تومان زکات در استان خراسان‌شمالی جمع آوری شد که این رقم ۳۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول