اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تدوین برنامه تحولی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ تبدیل حرفه‌های موردنیاز بازار به رشته‌های دانشگاهی

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه این دانشگاه بر اساس شعار سال، برنامه تحولی تدوین کرده است، گفت: حرفه‌های موردنیاز بازار کار به‌عنوان رشته‌های دانشگاهی تعریف شود.

تدوین برنامه تحولی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ تبدیل حرفه‌های موردنیاز بازار به رشته‌های دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعلی موسوی بعدازظهر امروز در سمینار نگاه نو به توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش آن‌ها در توسعه صنعت کشور ضمن بیان اینکه اکنون دانشگاه‌های نسل چهار دنیا مهارت‌محور و در خدمت جامعه هستند، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای بر مبنای ضرورت اجتماعی، ضرورت آموزشی، ضرورت فناوری و ضرورت اقتصادی استوار است.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص و پژوهشگران مورد نیاز بازار کار از مهم‌ترین اهداف نظام آموزش عالی بیشتر کشورها است، تأکید کرد: همه کشورهای پیشرفته دنیا شایستگی افراد را در بینش و مهارت و دانش بررسی می‌کنند و شکل اجرای آموزش بر این اساس است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در تمام کشورهای دنیا بیان کرد: محور توسعه کشورها، تمرکز بر آموزش مهارت‌محور است.

موسوی با تأکید بر اینکه همکاری بین دانشگاه و صنعت باید هماهنگ باشد، افزود: حرفه‌های مورد نیاز بازار کار باید به‌عنوان رشته‌های دانشگاهی تعریف شود.

وی بازبینی عناوین رشته‌های فناوری، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و انجام پژوهش‌های مسأله‌محور را از مهم‌ترین اهداف دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دانست.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تأکید کرد: کنسرسیوم صنعتی این دانشگاه ۲۸ رسته فعالیت اقتصادی شامل رسته صنایع نفت، گردشگری، پوشاک و غذایی با مطالعه اسناد بین‌المللی و بر اساس استاندارد IC تعیین کرد و برای تحقق شعار سال بر آن‌ها تمرکز می‌کند.

موسوی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس شعار سال، برنامه تحولی تدوین کرد تا در همه حوزه‌های زیرمجموعه این دانشگاه شامل ۱۸۰ دانشکده، این برنامه تحولی اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول