اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اِعمال ارفاقات قانونی برای برخی زندانیان زندان زنان قرچک

رئیس کل دادگستری استان تهران از اِعمال ارفاقات قانونی برای برخی زندانیان زندان زنان قرچک خبر داد و گفت: تعدادی از زنان زندانی ندامتگاه قرچک به کمیسیون عفو معرفی شدند.

اِعمال ارفاقات قانونی برای برخی زندانیان زندان زنان قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران؛ علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره  به دستور رئیس عدلیه در جلسه نهم خرداد شورای عالی قوه قضاییه ناظر بر رسیدگی به وضعیت محکومان مدعی بلاتکلیفی و همچنین تعیین تکلیف زندانیان محکوم به قصاص و تلاش برای جلب رضایت اولیاء دم در زندان زنان قرچک، اظهار کرد: بلافاصله پس از این دستور، یک هیئت ۶ نفره از مدیران و مسئولان قضایی استان تهران در زندان زنان قرچک مستقر شدند تا بدون استثناء وضعیت تمامی زندانیان را بررسی کنند.

وی ادامه داد: پرونده‌های همه زندانیان از شعب استخراج شده و بررسی بر روی این پرونده‌ها در دست اقدام است؛ تاکنون با مورد و پرونده‌ای که بلاتکلیف باشد و قضات باید آن‌ها را تعیین تکلیف می‌کردند، مواجه نشدیم اما با چندین مورد روبرو شدیم که افراد به دلیل عدم توانایی در تودیع وثیقه در زندان به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری استان تهران از اِعمال ارفاقات قانونی برای برخی زندانیان زندان زنان قرچک نیز خبر داد و گفت: تعدادی از زنان زندانی ندامتگاه قرچک به کمیسیون عفو معرفی شدند و مرخصی یا آزادی مشروط برخی زندانیان دیگر این ندامتگاه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به دستور هفته گذشته رئیس دستگاه قضا ناظر بر بررسی وضعیت مجموعه قضایی شهرستان پیشوا، از بازدید خود و همکارانش از این مجموعه قضایی طی روزهای گذشته و ملاقات‌های چهره به چهره با کارکنان و مراجعه‌کنندگان خبر داد و به ارائه گزارشی ازروند طی شده برای برخی از پرونده‌های کثیرالشاکی شهرستان پیشوا پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول