اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیگیری نماینده علی‌آبادکتول جواب داد/ افزایش قیمت جدید خرید تضمینی کلزا و سویا+مستندات

پیگیری نماینده علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی که ریاست فراکسیون نمایندگان استان‌های شمالی را نیز بر عهده دارد برای افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا و افزایش نرخ خرید تضمینی سویا نتیجه داد.

پیگیری نماینده علی‌آبادکتول جواب داد/ افزایش قیمت جدید خرید تضمینی کلزا و سویا+مستندات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با پیگیری رحمت نوروزی رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های شمالی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و پس از مکاتبات ایشان با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی و به منظور تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی کلزا به ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافت و نرخ خرید تضمینی سویا نیز ۲۱ هزار تومان تعیین شد.

قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم اعلام شده بود و این قیمت براساس پایه خرید با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت است.

 

 ۴۵ هزار و ۲۰۱ هکتار از اراضی گلستان زیر کشت کلزا رفته است که پیش‌بینی می‌شود ۷۱ هزار و ۸۳ تن کلزا از سطح مزارع برداشت شود.

استان گلستان رتبه نخست تولید کلزا در کشور را دارد، برداشت کلزا تقریباً تا ۱۰ روز آینده در گلستان ادامه دارد.

ارقام بهاره که در گلستان کشت می‌شود بیشتر ارقام «دلگان»، «آر جی اس»، «هایولا 50»، «هایولا ۱۵-۴۸» و مقداری «تراپل» و ارقام زمستان «گارو روهان» است.

امسال مدیریت تعاون روستایی گلستان به عنوان مباشر و زیر نظر اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، کار خرید تضمینی کلزا را برعهده دارد.

در سال زراعی جاری کشت کلزا در ۹۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده بود که به دلیل خشکسالی، کشت این محصول به ۴۲ هزار هکتار کاهش یافت.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول