اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«حقوق مردم» خط قرمز تعزیرات است/ ثبت 309 فقره پرونده در حوزه آرد و نان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: حقوق مردم خط قرمز ماست و با متخلفان در راستای تضعیف حقوق مردم برخورد خواهیم کرد.

«حقوق مردم» خط قرمز تعزیرات است/ ثبت 309 فقره پرونده در حوزه آرد و نان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا حسن پور مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح اصلاح یارانه ها، ۳۴ فقره احتکار کالا در استان شناسایی و به تعزیرات معرفی شده اند. 

وی افزود: میزان محکومیت کالاهای احتکار شده ۷۲ میلیارد ریال بوده است.

 حسن پور خاطر نشان کرد: رسیدگی به درخواست ها و گزارشات مردمی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و این در حالی است که علاوه بر نظارت بر توزیع کنندگان کلان و میان رده، شاهد افزایش نظارت بر خرده فروشی ها نیز بوده ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین یادآور شد: در صورت مواجهه با گران فروشی، عرضه خارج از شبکه و احتکار کالاهای اساسی برخورد می کنیم و این برخوردها شامل ثبت پرونده، دستور تعطیلی و نصب پلاکارد تخلف خواهد بود.

وی عنوان کرد: نظارت ها و بازرسی ها از بازار محدود به بازارهای اصلی و عمده نیست بلکه تعزیرات حکومتی از ارکان اصلی تنظیم بازار به شمار می رود.

حسن پور ادامه داد: در شرایط فعلی که در ابتدای مسیر اصلاحات اقتصادی دولت و اصلاح پرداخت یارانه ها قرار داریم رسالت ما حساس تر و سنگین تر شده و تلاش می‌کنیم تا از هر ظرفیتی برای حفظ و صیانت از حقوق مردم استفاده کنیم.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: رسیدگی به پرونده های ارسالی به عهده تعزیرات است و در حوزه نظارت و بازرسی ها همراه با دستگاه های نظارتی دیگر اقدام می کند.

حسن پور بیان کرد: یک سوم پرونده های تعزیراتی تشکیل شده در استان قزوین مربوط به گزارش های بازرسان تعزیرات بوده است.

وی اضافه کرد: از زمان اجرای طرح اصلاح یارانه ها تاکنون هزار و ۴۵۵ پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات در استان قزوین تشکیل شده است.

 مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین اعلام کرد: پرونده های تخلف نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش  یافته که در مجموع محکومیت های آن ۱۱۲ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز طی این مدت ۱۲۵ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی قزوین ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد یافته است و در حوزه بهداشت و درمان نیز در این مدت ۲۶ پرونده داشتیم.

حسن پور تصریح کرد: هزار و پنج فقره گشت سیار مشترک در قالب ۲۰۸ تیم داشتیم که موجب شناسایی ۵۹۳ فقره تخلف صنفی شده است.

وی عنوان کرد: بیشتر تخلف های صنفی مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه و احتکار بوده است. 

مدیر کل تعزیرات حکومتی تاکید کرد: در این مدت از ۳۴ فقره احتکار شناسایی شده، ۲۹ مورد آن مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

حسن پور ادامه داد: ۳۰۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه آرد و نانوایی ها ثبت شده است که البته در حوزه نان روند نظارت به تعطیلی های غیر مجاز یا اصرار بر تخلف نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در برخورد با دانه درشت ها بسیار جدی و مصمم هستیم و با اختیارات جدید سران قوا به تعزیرات و افزایش پنج برابری جریمه ها تلاش می کنیم تا در حوزه کنترل بازار و پیشگیری از تخلفات صنفی شاهد وضعیت مساعدتری باشیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: قزوین به عنوان  قطب تولید محصولات شوینده به شمار می رود، البته برخی از واحدهای شوینده ای که به شکل غیرقانونی و خودسرانه اقدام به افزایش قابل توجه محصولات خود کرده بودند با آن ها برخورد جدی صورت گرفت. 

وی اعلام کرد: طی روزهای اخیر در جریان بازرسی از یکی از واحدهای شوینده استان قزوین ۴۰۰ تن شوینده که با افزایش قیمت غیرقانونی مواجه بود توقیف شد.

حسن پور یاد آور شد: 5 هزار کارتن مواد شوینده در یک واحد که برخی از آنها توزیع شده بود توقیف و دستور اصلاح قیمت آنها صادر و پرونده تخلف ثبت شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین اضافه کرد: مطابق قانون جدید در خصوص اجاره بهای مسکن تعزیرات می تواند ورود پیدا کند از این رو تشویق و برخورد را در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: در حوزه نان هر گونه اصرار نانوا به مصرف کننده مبنی بر خرید نان ها با افزودنی تخلف بوده و در صورت مشاهده برخورد می شود اما هیچ منع قانونی مبنی بر عدم ارائه نان با افزودنی وجود ندارد.

حسن پور تاکید کرد: هیچ یک از فروشندگان حق ندارند اصرار به فروش محصول و یا ارائه محصول مشروط بر خرید محصولات اضافی فروشگاه کنند چرا که این امر تخلف بوده و برخورد جدی خواهد شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین در پایان گفت: مردم هرگونه تخلفات را از طریق سامانه اعلام کنند و نیازمند مساعدت رسانه نیز در خصوص اعلام تخلفات در محلات و نواحی حاشیه ای نیز هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول