اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعزام نخستین گروه حجاج ازبکستان به سرزمین وحی

نخستین گروه حجاج ازبکستان متشکل از 245 نفر برای انجام مناسک حج عازم سرزمین وحی شدند.

اعزام نخستین گروه حجاج ازبکستان به سرزمین وحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نخستین گروه حجاج ازبکستان متشکل از 245 نفر امروز 18 ژوئن برای انجام مناسک حج عازم عربستان سعودی شدند.

3 هواپیمای حامل این حجاج، پروازها انجام می‌دهند.

از 7 شهر ازبکستان از 18 ژوئن تا 30 ژوئن به شهر «مدینه» پروازها انجام می‌شود. در سال جاری میلادی بیشترین حجاج از «نمنگان» یعنی 3916 نفر با 16 پرواز عازم حج تمتع می‌شوند. از شهر «تاشکند» 3587 نفر با 15 پرواز به عربستان سعودی پرواز می‌کنند.

از «کارشی» 5 هواپیما حامل 1209 نفر حجاج، از «سمرقند» 3 پرواز با 735 نفر، از «بخارا» نیز 3 پرواز با 717 نفر، از «اورگنچ» دو پرواز با 490 نفر، از «نوکوس» یک پرواز با 246 نفر به عربستان سعودی سفر می‌کنند.

گفتنی است، در سال جاری میلادی مقدار پرداخت برای یک نفر زائر ازبکستان برای سفر حج 5 هزار و 700 دلار تعیین شده است. اعمال مالیات اضافی و پرداخت‌های اجباری توسط عربستان سعودی موجب افزایش نرخ سفر حج شده است.

ازبکستان با بیش از 35 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت پرجمعیت ترین کشور آسیای مرکزی است که اکثریت مردم آن را مسلمانان اهل سنت تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول