اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حال فوتبال تهران باید خوب شود/ در حق ورزشگاه تختی اجحاف شده است

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه اگر حال فوتبال تهران خوب شود، حال فوتبال کشور خوب می‌شود، گفت: ورزشگاه شیرودی و تختی نیاز به توجه ویژه دارند.

حال فوتبال تهران باید خوب شود/ در حق ورزشگاه تختی اجحاف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی جوادی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برکناری رئیس هیات کشتی استان تهران اظهار کرد: باید وضعیت کشتی تهران را با ۱۰ سال قبل مقایسه کنید. من با رئیس هیات کشتی جلسه داشتم و صحبت‌هایی را با یکدیگر انجام دادیم. در این مدت، روزی را نداشتم که بزرگان کشتی تهران با من تماس نگرفته باشند. هفته قبل در تنکابن مسابقات کشوری برگزار شد و حتی یک ورزشکار تهرانی هم مدال طلا نگرفت.

وی گفت: ظرفیت خوبی در اختیار هیات کشتی بود و حمایت‌های خوبی از این رشته داشتیم، اما متأسفانه این هیات وزن لازم را ندارد، فدراسیون نیز مواردی را اعلام کرده بود که بررسی کردیم و در نهایت این تصمیم را گرفتیم. ما می‌خواهیم دوباره حال کشتی تهران را خوب کنیم، البته این تصمیمات باید قبل از من هم صورت می‌گرفت لذا از امروز همه کسانی که قهر کرده بودند، باید برگردند تا دوباره حال کشتی تهران خوب شود.

مدیرکل ورزش استان تهران درباره شرایط هیات فوتبال استان تهران و اعتراض‌هایی که درباره عملکرد این هیات وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه یا خوشبختانه با توجه به اینکه در حوزه فوتبال حضور داشته‌ و فعالیت کرده‌ام، شناخت خوبی دارم، به همین دلیل کار کردن با من در حوزه فوتبال هم آسان است و هم سخت. به دلیل شرایط خاص اساسنامه و نگاه مردم به فوتبال و همچنین شرایط خاصی که در آن هستیم، باید از التهابات در آستانه جام جهانی پرهیز کنیم ما می‌دانیم که فوتبال تهران قطب فوتبال کشور است و اگر حالش خوب باشد، حال فوتبال کشور خوب خواهد بود. ما باید برای فوتبال تهران برنامه داشته باشیم و قطعاً فوتبال تهران از تک محوری خارج و به حالت فرآیندی تبدیل می‌شود.

جوادی تصریح کرد: کجایند تیم‌های ریشه‌دار؟ به هر حال تلاش‌ها در قامت استان تهران نیست، در حالی که از پایتخت باید بازیکن به همه کشور صادر شود، سهم تهران زیاد نیست و باید با یک خردجمعی فوتبال را اداره کنیم. تاکید می کنم که دغدغه ما در مورد همه هیات های ورزشی استان تهران این است که باید مطالبات فعالان شنیده و ترتیب اثر داده شود.

وی درباره شرایط دو مجموعه ورزشی تختی و شیرودی گفت: یک زمین فوتبال و یک ظرفیت کامل ورزشی در این مجموعه داریم که در حق ورزشگاه تختی اجحاف شده است در استادیوم فوتبال تختی مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود و با کمک گروه‌های دانش‌بنیان باید این استادیوم را مدیریت و قابل بهره‌برداری کنیم چراکه یک زمین فوتبال و یک پکیج کامل در مجموعه تختی داریم. 

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ۱۱۳ هکتار از اراضی تبدیل به بیابان شده بود، افزود: متأسفانه پیمانکار قبلی به تعهداتش عمل نکرده بود و این مسئله مشکلات زیادی را به بار آورد. ما می‌توانستیم به طور سطحی مسائل و مشکلات را حل کنیم، اما کار را به صورت اصولی انجام دادیم و حتی وقتی وزیر ورزش هم به مجموعه آمد، دستور حمایت ویژه داد و بر همین اساس، کار را استارت زدیم و امیدوارم بتوانیم این ورزشگاه را به عرصه خدمات دهی برسانیم و در نهایت شاهد حضور تیم‌های مختلف تهرانی در این مجموعه باشیم. با کمک سازمان برنامه و بودجه و تخصیص منابع و نیز دستور و حمایت ویژه وزیر ورزش، امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۱ این ورزشگاه را به خدمات‌رسانی رسانده و شاهد حضور تماشاگران در استادیوم تختی باشیم. باید از این یادگار تاریخی معماری ورزشی به خوبی نگهداری کنیم.

جوادی با بیان اینکه ورزشگاه شیرودی شناسنامه ورزش استان تهران است و قرار است به اداره کل منتقل شود، گفت: مصوبه‌ای در سال ۹۸ در هیئت وزیران مصوب شد که ورزشگاه شیرودی به اداره کل استان تهران برگردانده شود، وزیر ورزش و مدیران استانی از این مصوبه بسیار حمایت کردند باید تاکید کنم که اداره کل ورزش و جوانان استان تهران بخشی از بدنه وزارت ورزش است و هر تصمیمی که در این خصوص در وزارتخانه گرفته شود، قائل به آن هستیم.

وی افزود: درباره ورزشگاه شیرودی هم شک نکنید در زمانی که متولیان ورزش کشور ورزشی هستند و نه سیاسی، اجازه نمی‌دهیم تغییر کاربری پیدا کرده و تبدیل به پاساژ شود و حتی به دنبال توسعه و تقویت آن خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره شرایط نامساعد مجموعه ورزشی تختی و اینکه این وضعیت در دوران مدیریت اداره کل در آنجا ایجاد شده، گفت: اداره کل تهران بانی این شرایط تختی نبوده است ضمن اینکه می‌توانید از نزدیک شرایط فعلی را ببینید که کار به طور شبانه روزی در حال انجام است. تغییر در کل دولت انجام شده و بخش ورزش هم به همین تبع است و اینکه بخواهند ورزش تهران را با شرایط گذشته متهم کنند، عادلانه نیست.

جوادی ادامه داد: ان‌شاءالله با مطالعات جامعی که انجام شده، یک مجموعه کامل ورزشی-خانوادگی شکل خواهد گرفت تا یک مجموعه ورزشی شاداب را داشته باشیم تا در کنار مجموعه های آزادی و انقلاب بار ورزش را به دوش بکشند ضمن آنکه باید اشاره کنم که بالغ بر ۱۴۰ پروژه ورزشی در تهران تعریف شده و باید آنها را تکمیل کنیم و بر همین اساس نمی‌توانیم پروژه جدیدی را تعریف کنیم.

مدیرکل در ارتباط با بخش جوانان گفت: در بخش جوانان، عالی‌ترین مسئول در استان، استانداری تهران است که ریاست شورای سیاست‌گذاری جوانان را برعهده دارد؛ جلسات در این ارتباط داشته ایم و با مصوبات خوبی همراه بوده‌است. جلساتی نیز با کارگروه‌های مختلف با حضور نمایندگان استان و کارگروه ستاد امور جوانان با عناوین و موضوعات مختلف داشته‌ایم و خوشبختانه با حضور معاونت جوانان اداره‌کل موضوعات مستمراً پیگیری می‌شود. 

جوادی با اشاره به اقدامات مالی صورت گرفته در اداره کل گفت: برای اولین بار، به همه بازنشستگان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران رفاهیات تعلق گرفت همچنین برای همه هیات‌های ورزشی، به جز حدود ۵ هیاتی که که تمکن مالی خوبی دارند، از ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شد و پرداخت دوم منوط به ارائه عملکرد و گزارش توفیقات است.

وی درباره افتتاح باشگاه لاکچری بدنسازی که چند هفته قبل سر و صدای زیادی ایجاد کرد، عنوان کرد: اقدام برای مجوز صورت گرفته بود، اما مجوزی صادر نشده بود و بدون هماهنگی اقدام به افتتاح کرده بودند، دو هفته طول کشید و احراز صلاحیت صورت گرفت و مجوز صادر شد. درباره نرخ‌های مطرح شده هم باید گفت که در فضای مجازی تولید و این موضوع تکذیب شد. در واقع شهریه ها متناسب با فرمول خاصی است و نظارت و بازرسی بر روی آن وجود دارد که نمی‌توان بیش از مبالغ مصوب شده، دریافت کرد. اگر تخطی شود، برخورد لازم صورت می‌گیرد. حتی شهریه ۴۰۰ میلیونی وجود ندارد و همه چیز طبق تعرفه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است.

جوادی در مورد کمبود اماکن ورزشی و عدم توانایی مالی برای استفاده از اماکن موجود خاطرنشان کرد: سیاستی که خود را ملزم به اجرای آن می‌دانیم، ارزان‌سازی اماکن ورزشی در سطح همگانی و قهرمانی است، البته نباید فراموش کرد که مدیریت، نگهداری و خدمات‌رسانی اماکن ورزشی با هزینه‌هایی همراه است. بخشی از این هزینه‌ها به هر صورت معقول و کاملا آنالیز شده، افزایش پیدا خواهد کرد، اما اجازه ندادیم نرخ سرانه فضاهای ورزشی بیش از حد افزایش یابد و فعلا اجازه افزایش ۱۵ درصدی شهریه‌ها صادر شده و بیش از آن تخلف است. باید این نگاه مردمی را داشته باشیم که ورزش، آسان و ارزان در خدمت مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول