اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ارائه مشوق های ویژه برای متقاضیان سرمایه گذاری دانش بنیان

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مشوق هایی برای متقاضیان سرمایه گذاری دانش بنیان در نظر گرفته شده که در زمان واگذاری اراضی در شهرکها و نواحی صنعتی میزان عوامل نقدی ده درصد می باشد و مابقی حق انتفاع زمین بصورت اقساط ۴۸ ماهه با تنفس شش ماهه می باشد و در صورت به بهره برداری رسیدن پیش از موعد ۳۰ درصد از اقساط باقی مانده نیز بخشیده می شود.

ارائه مشوق های ویژه برای متقاضیان سرمایه گذاری دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزیزالله قربانی ظهر امروز در هجدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور که در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۷۶ هزار واحد صنعتی در کشور تعداد ۱۲ هزار و ۶۷ واحد تعطیل هستند. 

وی افزود: از مهم ترین دلایل تعطیلی واحدها می توان به کمبود نقدینگی و مواد اولیه، نبود بازار و فرسودگی واحد های تولیدی اشاره کرد از این رو خواستار آن هستیم تا فن بازار ها دلایل اصلی تعطیلی واحد های تولیدی را شناسایی و برای حل آن راهکار ارائه دهند. 

قربانی خاطر نشان کرد: از ۲۹ فن بازار منطقه ای کشور ۱۸ فن بازار توسط شرکت شهرک های صنعتی اداره می شوند. 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: برنامه های ما در حوزه توسعه فناوری، نوآوری و ارائه خدمات توسعه کسب و کار، در راستای حمایت از استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی و فناوری است. 

وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۱۴۸ قرارداد واگذاری به مساحت ۴۸ هکتار با شرکت های دانش بنیان منعقد شده است.

قربانی افزود: در راستای تحقق شعار سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین مشوق هایی برای متقاضیان سرمایه گذاری دانش بنیان در نظر گرفته شده که در زمان واگذاری اراضی در شهرکها و نواحی صنعتی میزان عوامل نقدی ده درصد می باشد و مابقی حق انتفاع زمین بصورت اقساط ۴۸ ماهه با تنفس شش ماهه می باشد و در صورت به بهره برداری رسیدن پیش از موعد ۳۰درصد از اقساط باقی مانده نیز بخشیده می شود.

وی گفت: ۶ شهرک فناوری تخصصی در کشور ایجاد می شود که این شهرک ها در زمینه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی در مشهد، قطعات خودرو در تبریز، الکترونیک و صنایع غذایی در ارومیه، فناوری نوین در اصفهان، صنایع شیمیایی در فارس و کانی غیر فلزی در همدان است. 

وی ادامه داد: شهرک های تخصصی ایجاد شده با هدف ایجاد زیر ساخت ها در تامین امکانات فیزیکی و خدمات نرم افزاری برای ارتقاء توان رقابت پذیری واحد های صنعتی راه اندازی شده اند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: با راه اندازی ۳۸ کلینیک کسب و کار در شهرک های صنعتی کشور اقدامات مهم دیگری از جمله ایجاد و توسعه فن بازارهای منطقه ای و مراکز مبادله فناوری با سایر کشور ها در راستای تامین نیاز های فناوری صنایع، نفوذ فناوری های نوین، بهبود فرایند مبادلات فناوری و ارتقاء خدمات در اولویت سازمان قرار گرفته است. 

قربانی اعلام کرد: سامانه شناسایی و رفع نیازهای فناورانه برای تعامل مستقیم متقاضیان و فناوران ایجاده شده که تاکنون هزار و 600 نیاز فناورانه را شناسایی کرده و ۴۱۵ نیاز در جریان برگزاری رویدادهای فناورانه رفع شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد: حمایت از استارت آپ ها در حوزه توسعه بنگاههای کوچک و متوسط، خدمات توسعه کسب و کار و خدمات تجاری سازی و بازار یابی از دیگر برنامه های سازمان است. 

ضرورت توجه به فن بازاران 

هزاوه معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس نیز در این همایش اظهار کرد: امروز در همه استانها فن بازارها مستقر هستند و در برخی از استانها هم فن بازارهای تخصصی مستقر شده اند از این رو نیاز جدی وجود دارد تا به این شبکه ارزشمند نگاه جدی شود. 

وی افزود: شبکه فن بازارهای منطقهای که سرمایه ارزشمندی محسوب میشوند، باید با تعاملات و ارتباطات شبکهای و همچنین پشتوانه دولتی تقویت شوند.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس خاطر نشان کرد: شبکه صنایع کشور و بخشهای مهم بدنه دولتی و حاکمیتی   که فرایندهای اقتصادی را بر عهده دارند، آشنایی کاملی با شبکه فن بازار ندارند و باید با اقدامات پیگیرانه این شبکه مهم اقتصادی را به دولت و بخشهای صنعتی به ویژه در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، معرفی کنیم.

معاون توسعه نو آوری پارک علم و فناوری پردیس گفت: یکی از اصلی ترین اهداف فن بازارهای استانها تحقق شعارهای اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی، دانش بنیان است.

 وی افزود: با تقویت شبکه فن بازار استان قزوین، شرکت های تولیدی این استان به تنهایی می توانند اقتصاد کل کشور را مدیریت کنند.
 
 هزاوه گفت: باید نظام نوآوری منطقه ای در استان قزوین راه اندازی شود تا با شناسایی چالشهای بومی استان، اولویت بندی و بروزرسانی مسائل، درصدد رفع مشکلات موجود بر آییم.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت دانشگاه بین المللی امام خمینی و تعلیم دانشجویان خارجی میتوانیم فن بازارهای استان قزوین و حتی کشور را به سایر کشورهای دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول