اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

واگذاری ۳۲۱ هکتار از عرصه‌های گنبدکاووس برای اجرای طرح ملی مسکن

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: حدود ۳۲۱ هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان گنبدکاووس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی واگذار شد.

واگذاری ۳۲۱ هکتار از عرصه‌های گنبدکاووس برای اجرای طرح ملی مسکن


۳۲۱ هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان گنبدکاووس برای اجرای «طرح نهضت ملی مسکن» در نظر گرفته شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس فرشید رحمانی امروز در جلسه شورای مسکن شهرستان اظهار کرد: امسال تاکنون  حدود ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی محدوده شهر در راستای اجرای «طرح نهضت ملی مسکن» به بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی واگذار شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز ۹۰ هکتار از عرصه‌های ملی در قالب سه روستا به بنیاد مسکن واگذار شد، همچنین امسال ۱۸۵ هکتار از عرصه‌های ملی در قالب ۱۱ روستا برای اجرای «طرح نهضت ملی» در مرحله نهایی واگذاری به بنیاد مسکن است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: ۳۲۱ هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان برای «طرح نهضت ملی مسکن» به بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی واگذار شده است.

* تشکیل ۵ کارگروه برای تسریع احداث مسکن در شورای مسکن
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گنبدکاووس پنج کارگروه شناسایی اراضی و متقاضی خود مالک، کارگروه تسهیلات، کارگروه بازرسی و نظارت و ارزیابی، اطلاع‌رسانی و واگذاری زمین تشکیل شد.

حمید گوگلانی اظهار کرد: با وجود ۱۸۰ روستا در شهرستان گنبدکاووس استقبال روستائیان از «طرح نهضت ملی مسکن» خیلی کم بوده و دهیاران و بخشداران موظف هستند تا ظرف چند روز آینده ضمن اطلاع‌رسانی به مردم روستاها، افراد واجد شرایط را شناسایی و معرفی کنند.

وی تصریح کرد: اداره ثبت و اسناد در جلسه آینده تمام اراضی سنددار اداره راه و شهرسازی را در جلسه شورای مسکن اعلام کند.

* تعداد ۸۹۶ واحد مسکونی دارای بافت فرسوده بازسازی می‌شود

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: در قالب «طرح ملی مسکن» سهمیه شهرستان گنبدکاووس در حوزه نوسازی بافت فرسوده تعداد ۸۹۶ واحد مسکونی بوده که تاکنون ۸۴۵ متقاضی پروسه اداری را طی کرده و به بانک معرفی شدند.

مرتضی صابری اظهار کرد: از تعداد ۸۴۹  متقاضی معرفی شده به بانک تعداد ۵۵۹ نفر در مرحله انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات بانکی هستند.

وی با اشاره به نوسانات قیمت مصالح ساختمانی تصریح کرد: با توجه به نوسانات قیمت مصالح ساختمانی از بانک‌های عامل تقاضا می‌شود روسای بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۰ واحد مسکونی سهمیه شهرستان از محل مسکن محرومین بوده که متقاضیان واجد شرایط به بانک معرفی شدند.

وی ادامه داد: سهمیه شهرستان گنبدکاووس در طرح مسکن جوانان تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی بوده که تاکنون برای ۲۷۷ واحد مسکونی پروانه ساخت صادر شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول