اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فارس من| درخواست برخورد با تبلیغات هنجارشکن در آپارات

آپارات به عنوان یک سرویس داخلی اشتراک‌گذاری ویدیو موظف است طبق قوانین کشور و موافق شئونات اسلامی عمل کند اما متاسفانه شاهد این هستیم که روز به روز هنجارشکنی در تبلیغات این سایت بیشتر می‌شود.

فارس من| درخواست برخورد با تبلیغات هنجارشکن در آپارات

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه: در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «درخواست برخورد با تبلیغات هنجارشکن در آپارات» با ۳۵۵۰ امضاء به ثبت رسیده است. در متن این پویش آمده:

«آپارات به عنوان یک سرویس داخلی اشتراک‌گذاری ویدیو موظف است طبق قوانین کشور و موافق شئونات اسلامی عمل کند اما متاسفانه شاهد این هستیم که روز به روز هنجارشکنی در تبلیغات این سایت بیشتر می‌شود.
پخش این نوع تبلیغات در حالی است که در مجموعه قوانین سایت درج شده است: ویدیوها نباید با شئونات اخلاقی و عرف جامعه اسلامی مغایرت داشته باشند. ویدیوهایی با موزیک متن غیرمجاز در آپارات قابل انتشار نیستند. در صورت عدم رعایت قوانین فوق، آپارات می‌تواند اقدام به حذف ویدیو، مسدودی کانال و یا بستن امکان بارگذاری ویدیوها کند اما متاسفانه نه تنها ویدیوهای غیراخلاقی و مخالف قوانین و شئونات اسلامی در سایت آپارات منتشر می‌شود و آپارات از انتشار آنها جلوگیری نمی‌کند، بلکه ویدیوهایی که توسط حساب رسمی آپارات منتشر می‌شود و تبلیغاتی که توسط آپارات در ابتدای کلیپ‌ها پخش می‌شود مخالف مقرراتی است که در مجموعه قوانین این سایت درج شده و طبق قانون موظف به عمل کردن مطابق آن است. به همین جهت با گلایه از مسئولین سایت آپارات، از مسئولین مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد درخواست داریم تا با این نوع از تبلیغات هنجارشکن در سرویس آپارات برخود قاطع و قانونی شود.»

متاسفانه با گسترش افسارگسیخته فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی، بسیاری از پلتفرم‌های تامین و پخش محتواهای صوتی تصویری نیز بازارشان گرم‌تر از گذشته شده و به حدی این گسترده در حال افزایش و اتساع لحظه به لحظه است که مانیتورینگ و کنترل بر تمام آن‌ها به کاری بسیار دشوار و زمان‌بر تبدیل شده است. در این میان مسولین بسیاری از این پلتفرم‌ها با احترام و تمکین به قوانین، از هیچ‌گونه قانونی تخطی نکرده لیکن برخی نیز با مواردی که در مرز بین قانون و بی‌قانونی قرار دارد مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که در درجه اول باید به این دسته تذکر داده شود. اما برخی نیز هستند که دانسته اقدام به هنجارشکنی کرده و از شرایط موجود سوء استفاده می‌کنند که باید با برخورد مقتضی مراجع ذی‌صلاح از اقداماتشان جلوگیری شود.

با این وجود این روزها شاهد پخش برخی آگهی‌ها و تصاویر در پلتفرم پخش ویدیوی آپارات هستیم که این محتواها با اصول و شئونات اسلامی ما سازگاری ندارند. پخش هنجارشکن، همانطور که از عنوانش پیداست، هنجارهای جامعه را هدف می‌گیرد و تاثیرات سوء متعددی به دنبال دارد. اول اینکه باعث بدآموزی شده و تاثیر نامناسبی بویژه بر روی جوانان و نوجوانان خواهد گذاشت و دوم اینکه می‌تواند به تدریج موجب الگوپذیری و تغییر رفتار در این قشر آینده‌ساز مملکت داشته باشد. چ

بی‌شک این رویه راهی‌ست به سمت و سوی «لیبرالیسم فرهنگی» که در آن آزادی‌های فردی و جمعی به سمت رهایی از قید و بند هنجارهای ملی، مذهبی، انسانی و اخلاقی منتهی می‌شود. چنانچه بر اینچنین محتواهایی کنترل بایسته‌ای صورت نگیرد، آینده‌ای نگران کننده در انتظار هر جامعه‌ای می‌تواند باشد که نمونه‌های آن، از جامعه قبل از لانقلاب مملکت خودمان گرفته تا نمونه‌های متعددی در دیگر کشورهایی که بندهای اخلاقی را از پای جامعه گسستند و تاریخ نشان داد که به بیراهه کشیده شدند.

ازاینرو این یک هشدار برای مسولین متولی نظارت بر اینگونه پلتفرم‌هاییست که بیش از پیش بر نظارت و ارزیابی محتواهای پخش شده اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول