اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش شدید مصرف برق در گلستان/ خاموشی حتی یک لامپ موثر است

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان از افزایش شدید مصرف برق در این استان خبر داد.

افزایش شدید مصرف برق در گلستان/ خاموشی حتی یک لامپ موثر است

سیداحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه مصرف برق استان گلستان رو به افزایش است و از مرز یک هزار و ۴۵۰ مگاوات نیز گذشته است.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای شدید امروز در استان گلستان مصوب شد ادارات استان از ساعت ۱۱ صبح تعطیل و تمامی سیستم‌های سرمایشی و الکترونیکی نیز خاموش شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان خاطرنشان کرد: این یکی از راهکارهای لازم برای پایداری برق خانگی است و راهکار اصلی برای عدم ایجاد محدودیت در توزیع نیروی برق صرفه‌جویی و همکراهی و مشارکت مشترکان برق خانگی است.

موسوی بیان کرد: تمامی همکارانم در شرکت توزیع نیروی برق استان در تلاش هستند تا با روش‌های مختلف و نظارت بر مصرف برق در ادارات، کارخانه‌ها و صنایع، از ایجاد محدودیت برای مصرف برق خانگی جلوگیری شود اما با وجود تمام اقدامات نقش مردم و مشترکان در کاهش مصرف برق موثرترین راهکار حفظ این انرژی با ارزش است.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از مشترکان این است که دمال کولر را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کرده و از استفاده وسایل غیرضروری خودداری شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان تصریح کرد: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه در صرفه‌جویی مصرف برق کمک بسیار زیادی می‌کند و ما انتظار داریم در یک همت جمعی شاهد صرفه‌جویی حجم قابل توجهی از انرژی برق در استان باشیم.

موسوی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۹۶ هزار مشترک برق در استان گلستان وجود دارد که بیش از ۶۴۵ هزار نفر یعنی بیش از ۸۱ درصد آن مشترکان خانگی هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۶۹۹ نفر در شهرها و ۲۸۸ هزار و ۱۱۷ مشترک در روستاها هستند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول