اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پیگیری حفاظت و احیا باغ تاریخی فواره بجنورد

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در بازدید از پادگان تاریخی ارتش و باغ فواره از پیگیری برای حفاظت و احیا این باغ ایرانی تاریخی خبر داد.

پیگیری حفاظت و احیا باغ تاریخی فواره بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی در این بازدید که به همراه معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی و اعضای کمیسیون ماده ۵ صورت گرفت، اظهار کرد: آثار تاریخی باقیمانده در سطح شهر اعم از آثار ثبتی و آثار واجد ارزش که هنوز در فهرست آثار ملی کشور ثبت نشده‌اند، تک‌دانه‌هایی هستند که به شهرهای ما هویت می‌بخشند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که از گذشته تاکنون در حال پیگیری آن هستیم موضوع پادگان تاریخی منطقه است که در حال حاضر در تصرف ارتش است، این پادگان تاریخی در یک باغ ایرانی به نام باغ فواره قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی با اشاره به اهمیت باغ‌های ایرانی و ثبت آنها در فهرست جهانی یونسکو، افزود: وظیفه ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توجه و حفاظت از عناصر باقیمانده این باغ‌های ایرانی است.

مستوفیان ادامه داد: در این راستا با توجه به جابه‌جایی پادگان ارتش به محل جدید، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده احیای باغ تاریخی فواره که یکی از عناصر مهم و باقیمانده یادگار معماری شهر بجنورد و یک الگوی باغ ایرانی به شمار می‌رود در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با ارائه توضیحات فنی و پیشینه تاریخی باغ فواره تأکید کرد: تمام تلاش خود را برای حفاظت از بخش‌های از این باغ تاریخی اعم از خود باغ و ساختمان‌های موجود می‌کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول