اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

خط ویژه| نگرانی مشترک فرح پهلوی و حجاریان از بازداشت تاج‌زاده/ اعتراض شیرین عبادی و آذر منصوری به بازداشت عوامل شبکه کشف حجاب

چرا فرح پهلوی و سعید حجاریان در کنار اعتراض به بازداشت تاج‌زاده، بر اعتراضات صنفی از جمله معلمان، بازنشستگان و کارگران تمرکز کرده‌اند؟ آیا دستور کار مشترکی وجود دارد؟

خط ویژه| نگرانی مشترک فرح پهلوی و حجاریان از بازداشت تاج‌زاده/ اعتراض شیرین عبادی و آذر منصوری به بازداشت عوامل شبکه کشف حجاب

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

بازی سانسورچی‌های اصلاح طلب در پازل رسانه سعودی

امسال به واسطه حضور جریان انقلابی در مدیریت شهرداری تهران شاهد مراسم باشکوه و تماشایی مهمانی 10 کیلومتری در خیابان ولیعصر (عج) بودیم. آنطور که مقامات مسئول اعلام کرده‌اند حدود 3 میلیون نفر در این مراسم پرشور شرکت کردند. علاوه بر این در اقصی نقاط تهران و سراسر کشور نیز شاهد برگزاری مراسم و ایستگاه‌های خیابانی به مناسبت عید غدیر بودیم.

اما حضور میلیونی مردم در مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر تهران و برگزاری پرشکوه عید غدیر در سراسر کشور جریان معاند و دشمنان ملت ایران را نگران و پریشان کرد. برای نمونه، وبسایت سعودی- انگلیسی «ایران اینترنشنال»- یکی از حامیان اصلی تحریم مردم ایران و از مدافعان تحریم دارو و واکسن برای انتقال به ایران در ابتدای شیوع کرونا- در گزارشی با عنوان «برگزاری بدون محدودیت تجمعات مذهبی و حکومتی در ایران با وجود موج هفتم شیوع کرونا» نوشت: «در حالی که مقام‌های بهداشتی در ایران نسبت به وقوع موج هفتم شیوع کرونا و افزایش شمار مبتلایان هشدار می‌دهند، برنامه مذهبی و حکومتی متعددی در شهرهای مختلف به مناسبت عید غدیر تدارک دیده شد.»

 

این وبسایت ضدایرانی در ادامه نوشت: «روز دوشنبه 27 تیرماه یک مهمانی 10 کیلومتری در حدفاصل چهارراه ولی عضر تا چهارراه پارک وی به این مناسبت برگزار شد...این اولین بار نیست که مقام‌های جمهوری اسلامی برای برگزاری تجمعات مذهبی و حکومتی، محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا را نادیده می‌گیرند.»

حساب جریان معاند و ضدانقلاب در این مواقع کاملاً روشن است. اما نکته تأمل برانگیز اینجاست که همزمان با تقلای جریان معاند در مواجهه با اجتماع میلیونی مردم ایران در عید غدیر، در اینسو روزنامه‌های منتسب به جریان اصلاح طلب، با سانسور مهمانی 10 کیلومتری غدیر در تهران و حضور پرشور مردم در سراسر کشور، در پروژه عملیات روانی جریان معاند علیه مردم ایران سهیم شدند.

در همین رابطه روزنامه‌های اصلاح طلب از جمله سازندگی، هم میهن، جمهوری اسلامی، مردم سالاری، همدلی، آفتاب یزد و... در صفحه اول شماره امروز به هیچ عنوان به این موضوع نپرداخته و روزنامه‌های شرق، آرمان ملی و... در شماره امروز حتی از انتشار یک عکس کوچک از اجتماع میلیونی مردم ایران در جشن غدیر در صفحه اول هم امتناع کردند.

 

نگرانی مشترک فرح پهلوی و حجاریان از بازداشت تاجزاده

پس از بازداشت تاجزاده، فعالین و رسانه‌های اصلاح طلب مدعی شدند که 2 گروه از بازداشت وی خوشحال و شادمان هستند، یکی جریان برانداز در خارج از کشور و دیگری جریان انقلابی در داخل کشور.

اما نوع واکنش جریان برانداز به بازداشت تاجزاده، خلاف ادعای اصلاح طلبان را ثابت کرد. برای نمونه در روزهای گذشته «علی افشاری» از اعضای سابق تحکیم وحدت و همکار فعلی سازمان جاسوسی آمریکا ضمن ابراز نگرانی از بازداشت تاجزاده، تاکید کرد که این مسئله برای جریان ضدانقلاب نگران کننده است و در ادامه تصریح کرد که حتی مدیر شبکه ضدایرانی «منوتو» هم از بازداشت تاجزاده نگران شده و نسبت به این اقدام معترض است.

و اما در جدیدترین نمونه، «فرح پهلوی» هم نسبت به بازداشت تاجزاده ابراز نگرانی کرده است. وی در پیامی تحت عنوان «بیانیه شهبانو فرح پهلوی به مناسبت دستگیری‌های اخیر ایران» تاکید کرد: «می‌دانم که در شرایط کنونی، حاکمان میهن‌مان به جای شکوفا کردن ظرفیت‌های زنان بی‌همتای ما بر بی‌عدالتی و آزار و تحقیر افزوده‌اند و به جای قدردانی از هنرمندان که در داخل و خارج از ایران مورد احترام هستند، آن‌ها را به زندان می‌اندازند و چون پاسخی به خواسته‌های فعالان سیاسی، کارگری، معلمان، بازنشستگان و دیگر اقشار و اصناف ندارند آنها را زندانی یا سرکوب می‌کنند، اما اراده و شجاعت مدنی زنان و مردان کشورمان از قدرت سرکوبگران بزرگتر و قوی‌تر است.»

 

در اینسو «سعید حجاریان» از فعالین فتنه 88 به بهانه بازداشت تاجزاده نامه‌ای خطاب به دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشته است. در بخشی از این نامه آمده است: «بازداشت اخیر برادر عزیزم جناب آقای سیدمصطفی تاج‌زاده از یک‌سو و تحولات چندبعدی‌ای که کشور عزیزمان با آن دست به گریبان است و متاسفانه منجر به دستگیری و اعمال محدودیت برای برخی دیگر از هم‌میهنان از جمله هنرمندان و کارگران و معلمان و بازنشستگان شده است، من را واداشت مواردی را با جنابعالی حسب آشنایی پیشین و مسوولیتی که اینک عهده‌دار آن هستید، در میان بگذارم، به ویژه آنکه تجربه انتخابات سال ۱۳۸۸ نشان داد آن شورا نقش مؤثر و مهمی در روزهای پساانتخابات به‌ویژه در دستگیری شخصیت‌های سیاسی ایفا کرده که حتماً از جزییات اقدامات سلف خود مطلع هستید.»

 

یک سؤال؛ چرا فرح پهلوی و سعید حجاریان در کنار اعتراض به بازداشت تاجزاده، بر اعتراضات صنفی از جمله معلمان، بازنشستگان و کارگران تمرکز کرده‌اند؟! آیا دستور کار مشترکی وجود دارد؟!

 

روزنامه شرق و دفاع از دستورالعمل رسانه‌ای آمریکا در موضوع برجام

رادیو فردا- ارگان رسانه‌ای سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)- در مطلبی با عنوان «آمریکا: ایران با توافق پیشنهادی برای احیای برجام موافقت نکند، فشارها افزایش می‌باید» نوشت: «جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه ۲۷ تیرماه هشدار داده است در صورتی که ایران توافق پیشنهادی در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام را نپذیرد، فشارها بر جمهوری اسلامی تشدید خواهد شد.»

 

ارگان رسانه‌ای سازمان جاسوسی آمریکا در ادامه نوشت: «به دنبال انتشار گزارش‌ها در مورد آمده شدن چنین پیش نویس، مقام‌های آمریکایی گفتند که ایران خواستار خارج کردن سپاه پاسدار از فهرست گروه‌های تروریستی شده است. از سوی دیگر، اوایل فروردین‌ماه امسال، یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات احیای برجام در وین به رادیوفردا گفته بود که تعهد حکومت جمهوری اسلامی برای توقف پیگیری عملیاتی پرونده کشته شدن قاسم سلیمانی، یکی از شروط اصلی خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی دولت آمریکا است.»
رسانه‌های جریان معاند در مسئله برجام یک دستورالعمل را به صورت مستمر پیگیری می‌کنند. و آن اینکه با پاک کردن صورت مسئله و بدون اشاره به 3 شرط اصلی ایران (لغو همه تحریم‌ها، ارائه تضمین معتبر و راستی آزمایی اقدامات ادعایی) و امتناع آمریکا از اجرای این شروط، سپاه را به عنوان عامل اصلی بن بست مذاکرات احیای برجام معرفی می‌کنند.

متاسفانه در این‌سو برخی فعالین و رسانه‌های اصلاح طلب خواسته یا ناخواسته در همین پازل بازی می‌کنند. برای نمونه روزنامه شرق در سرمقاله امروز در مطلبی با عنوان «متن و حواشی سفر بایدن» نوشته است: «احیای برجام متأسفانه به بن‌بست رسیده و با اعلام علنی در اسرائیل مبنی بر اینکه ولو به قیمت شکست مذاکرات، آمریکا سپاه را از لیست گروه‌های تروریستی خارج نخواهد کرد، عملاً مسئله سپاه به موضوعی حیثیتی برای دو طرف تبدیل شد که سایه سنگینی بر دور جدید مذاکرات که امیرعبداللهیان از آن سخن گفته، خواهد انداخت.»

 

در ادامه سرمقاله این روزنامه اصلاح طلب آمده است: «بخشی از بدنه کشور معتقد است تهران بر این باور است کلاً گزینه نظامی از دستور کار آمریکا خارج شده و دیگر گرفتارشدن آمریکا و غرب در بحران اوکراین است. براساس این دو برداشت "سیاست صبر و انتظار" در نهایت نتیجه داده و آمریکا و اروپا را به امتیازدادن وادار خواهد کرد. براساس این تحلیل ایران بر دو شرط "تضمین عدم خروج" و "حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی" تأکید می‌کند و تصور بر این است که در مذاکرات می‌توان به "توافق بهتری" دست یافت. فارغ از درست یا ناصواب‌بودن چنین برداشتی، توسعه کشور مهم‌ترین "مغفول" این شرط‌بندی است.»

 

اعتراض شیرین عبادی و آذر منصوری به دستگیری عوامل شبکه سازمان یافته کشف حجاب

«آذر منصوری» دبیرکل حزب اتحاد ملت- اعضای حزب منحله مشارکت- و از دستگیرشدگان فتنه 88 در اعتراض به دستگیری عوامل شبکه سازمان یافته کشف حجاب در توئیتی نوشت: «مکرراً خدمت مدافعان حجاب اجباری عرض می‌کنم، این رویکرد و این رفتار شما در مواجهه با یک ارزش و نوع دفاعی که از آن دارید ضمن آنکه شکاف حاکمیت-ملت را بیشتر کرده و دوقطبی‌ها را تشدید می‌کند، بدترین ضد تبلیغ علیه حجاب است. تبلیغ و رفتار شما نباید نافی حق انتخاب زنان ایران باشد.»

 

توئیت این فعال اصلاح طلب مورد استقبال بی بی سی فارسی- رسانه ضدایرانی وابسته به دولت انگلیس- قرار گرفت.

بی بی سی فارسی همچنین در مطلب دیگری با اشاره به اظهارات «شیرین عبادی» از اصلاح طلبان فراری- که پیش از انقلاب با اوباش خواندن مردم، خواستار سرکوب آنها از سوی ساواک و ارتش شده بود- نوشت: «شیرین عبادی، برنده صلح نوبل در مورد اتفاقات اخیر در ایران و حجاب اجباری واکنش نشان داده است. خانم عبادی در پست اینستاگرامی با انتشار عکس سپیده رشنو، دختری که به حجاب اجباری اعتراض کرده و در مواجهه با رایحه ربیعی آسیب دیده بود نوشته است که بازداشت شده است.»

 

این وبسایت ضدایرانی در ادامه نوشت: «خانم عبادی در مورد زندگی مردم در گذشته با آیین‌های مختلف در ایران گفته است که،"با ظاهر متفاوت، با حجاب و بی حجاب، بدون مشکل زندگی می‌کردند."خانم عبادی می‌گوید،" جمهوری اسلامی همین امروز هم اگر دست از سر مردم ایران بردارد، مردم خودشان در صلح و آرامش و با همدلی زندگی خواهند کرد."»

لازم به ذکر است که در سالهای گذشته شیرین عبادی به پاس خوش خدمتی به دشمنان مردم ایران، از سوی کریم لاهیجی (از همکاران سازمان تروریستی منافقین) برای دریافت جایزه نوبل معرفی شد.
 

تحریف و تحقیر اظهارات مقامات ایرانی درباره «بمب اتم»

روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی «غلامحسین کرباسچی»- با اشاره به اظهارات اخیر «کمال خرازی» در مطلبی با عنوان «بمب اتم استراتژی یا تاکتیک؟» نوشت: «نافرجام ماندن مذاکرات و خودداری آمریکا از ارائه تضمین (به عنوان خواست حداقلی ایران با توجه به تجربه ترامپ) گفتمان نیروهای مدافع دستیابی به سلاح هسته‌ای را در داخل و خارج حکومت تقویت کرده است.»

این تحلیل، خلاف اظهارات آقای خرازی است. رییس شورای راهبری روابط خارجی ایران در روزهای گذشته در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته بود: «بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی تولید بمب اتم را داریم ولی تصمیمی برای این کار نداریم.»

 

پس از اظهارات «کمال خرازی»، «محمد جواد لاریجانی» دبیر سابق ستاد حقوق بشر در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: «در سفر بایدن به رژیم صهیونیستی آنها هم قسم شدند تا نگذارند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کندو طبیعتاً ما مطابق فتوای رهبر انقلاب و شرع اجازه نداریم تا به دنبال تولید سلاح‌های کشتار جمعی از جمله‌اتم پیش برویم اما اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.»

فحوای کلام خرازی و لاریجانی کاملاً یکسان هست و آن اینکه ایران از نظر فنی توانایی دستیابی به سلاح هسته‌ای را دارد ولی از نظر شرعی به هیچ عنوان به سمت این سلاح نخواهد رفت. به عبارت دیگر یعنی اینکه ایران سلاح هسته‌ای ندارد، ناشی از ناتوانی فنی نیست بلکه صرفاً یک تصمیم بر پایه شرع، عقل و انسانیت است. این یک پیام کاملاً مقتدرانه به طرف مقابل است و به هیچ عنوان به معنی تقویت گفتمان «دستیابی به سلاح هسته‌ای» نیست.

و اما در سوی مقابل، وبسایت ضدایرانی «ایران وایر»- وابسته به سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد)- در گزارشی با عنوان «بمب اتمی عمل‌نکرده خرازی؛ تهدید ناکام به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای» با ادعای بن بست مذاکرات به ضرر ایران، نوشت: «در روزهای اخیر هیات حاکمه جمهوری اسلامی روزهای پرفشاری را همزمان با سفر «جو بایدن» به اسراییل و عربستان سعودی سپری کرده است. بایدن در اسراییل اعلام کرد که حتی به قیمت فروپاشی کامل توافق هسته‌ای برجام، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» خارج نخواهد کرد. به این ترتیب جمهوری اسلامی امیدهای خود برای واسطه قرار دادن کشورهای مختلف و فشار به ایالات متحده در این زمینه را به طور قطعی از دست رفته می‌بیند.»

 

این وبسایت ضدایرانی در ادامه نوشت: «اگر تاکنون تردید و ابهامی درباره احتمال خارج کردن سپاه از این فهرست وجود داشت، اینک رییس‌جمهور آمریکا به طور عمومی اعلام کرده که به هیچ وجه چنین عملی را انجام نخواهد داد.»

انتهای پیام/./ ت 7

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول