اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رسیدگی به مشکلات قضایی یک هزار و ۲۵۰ نفر در خراسان‌شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از رسیدگی به مشکلات قضایی یک هزار و ۲۵۰ مراجعه کننده طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رسیدگی به مشکلات قضایی یک هزار و ۲۵۰ نفر در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام خبر رسیدگی به مشکلات قضایی  یک هزار و ۲۵۰ مراجعه کننده طی چهار ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: برنامه های ملاقات عمومی در وقت اداری روزهای دوشنبه هر هفته پیش بینی شده و در طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد یک هزار و ۲۵۰ مراجعه کننده با حوزه ریاست دستگاه قضایی در استان دیدار و مشکلات قضایی خود را مطرح کردند که حسب مورد ضمن صدور دستورهای لازم، پیگیری های مقتضی نیز تا حصول نتیجه انجام شد.

وی از انتقاد به نحوه رسیدگی های قضایی، درخواست رسیدگی مجدد، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، اعاده دادرسی و امور مربوط به زندانیان به عنوان مهمترین موضوعات طرح شده در این ملاقات ها یاد کرد.

مقام عالی قضایی استان با تأکید بر رسالت ذاتی و قانونی دستگاه قضایی مبنی بر احقاق حق و صیانت از حقوق عامه خاطرنشان کرد: به منظور بررسی و رسیدگی دقیق تر به موضوعات مربوط به جریان دادرسی، قانونگذار مسیرهای قانونی مختلفی را پیش بینی کرده است و متقاضیان می توانند خواسته های خود را از این مجاری پیگیری و  اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه بررسی درخواست های اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری در استان، تصریح کرد: در خصوص امکان سنجی اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری کارگروهی ویژه تعیین شده که اعضاء آن، درخواست های مطروحه را بدقت مطالعه و بررسی می کنند و نتیجه را نفیا یا اثباتا جهت اتخاذ تصمیم نهایی گزارش می دهند.

براتی زاده با اشاره به جایگاه ممتاز دادگستری کل استان خراسان شمالی طی چند سال اخیر در تکریم ارباب رجوع گفت: حفظ کرامت مراجعین یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی است و به مدیران قضایی ،قضات رسیدگی کننده و کارکنان اداری همواره توصیه شده  رعایت اخلاق و خوشرویی با مردم را در متن مناسبات اداری، سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول