اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز واگذاری زمین در نهضت ملی مسکن به مردم در شهرهای هرمزگان

استاندار هرمزگان با حضور در شهرهای بستک، بندرخمیر و میناب، واگذاری زمین به مردم برای اجرای نهضت ملی مسکن را کلید زد.

آغاز واگذاری زمین در نهضت ملی مسکن به مردم در شهرهای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان طی دیروز و امروز با حضور در شهرستان‌های بستک، بندرخمیر و میناب، واگذاری زمین به مردم را در قالب طرح‌های ملی مسکن را کلید زد.

کلنگ زنی نهضت ملی مسکن در بستک

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه آیین کلنگ‌زنی و اعطای اسناد زمین‌های واگذار شده به مردم جهت اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان بستک اظهارداشت: در ادامه طرح‌های نهضت ملی مسکن امروز در خدمت مردم شریف شهرستان بستک هستیم و کار واگذاری 395 قطعه زمین در شهر بستک و در مساحتی حدود 25 هکتار و 184 قطعه زمین در جناح در مساحتی حدود 10 هکتار را انجام دادیم که جا دارد از اداره‌کل راه و شهرسازی استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تشکر کنیم که مقدمات این کار را فراهم کردند.

 

وی افزود: در این مدل احداث مسکن در قالب نهضت ملی مسکن  ما اراضی مورد نیاز را به مردم واگذار می‌کنیم و برای تامین اعتبار ساخت مسکن نیز تسهیلات مخصوص نهضت ملی مسکن را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا مردم خودشان بتوانند به صورت خودمالکیتی ساخت‌و‌ساز منازل را انجام دهند.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: در روشی که برای اجرای نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم در نظر گرفته‌ایم چندین حسن وجود دارد و آن اینکه منازل و واحدهای مسکونی با سلیقه مردم و بهره‌برداران ساخته می‌شود و مردم می‌توانند به صورت گام به گام منازل را تکمیل کنند بدین ترتیب که بخشی از خانه جهت اسکان اولیه خود تکمیل کنند و سپس قسمت‌های دیگر آن را ادامه دهند و همچنین کیفیت ساخت نیز در این روش با توجه به اینکه خود مردم در آن دخیل هستند بالاتر می‌رود.

وی ادامه داد: قطعاتی که در بستک به مردم واگذار می‌شود  250 متری و در جناح 300 متری است و ابعاد مطلوبی برای ساخت منازل و تامین رفاه متناسب با بوم منطقه است و قطعات زمین بعدی هم آماده شد که به محض اینکه ثبت‌نام‌ها به بالای 50 درصد برسد الحاق خواهند شد.

۵۲۹ فقره سند ثبتی املاک روستایی در شهرستان بندرخمیر به مردم اعطا شد

مهدی دوستی استاندار هرمزگان روز گذشته در آیین اعطای ۵۲۹ فقره سند ثبتی املاک روستایی شهرستان بندرخمیر با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، در جمع مردم روستای دریخا منطقه کشار بندرخمیر اظهارداشت: اولین گام برای اینکه مردم بتوانند به نوسازی و بازسازی منازل مسکونی‌شان بپردازند و از تسهیلات دولتی برای این امر استفاده کنند حل شدن مشکل مالکیتشان بر اراضی و منازلشان است بر همین مبنا بحث سنددارکردن املاک در استان را در دستورکار قرار داده‌ایم و در این راستا به صورت نمادین امروز اسناد املاک مردم روستای دریخا تقدیم شد.

 

وی افزود: با توجه به محرومیت منطقه کشار در حوزه آب، راه و خدمات اجتماعی دستاورد این سفر اختصاص بسته توسعه‌ای ویژه برای منطقه خواهد بود.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: عملا اگر مالکیتی نباشد مردم نمی‌توانند توسعه‌ای در املاک خود برای آینده داشته باشند چرا که منابع دولتی که توزیع می‌شود برای بازسازی منازل بر مبنای مالکیت است و از این رو یکی از دلایلی که استان از لحاظ تخصیص اعتبارات بازسازی و نوسازی سهم کمتری دارد همین بحث مالکیت‌ها است.

مهندس دوستی ادامه داد: صدور سند فرآیندی است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند و مهم‌ترین رکن آن نیز مردم هستند که اگر کار را شروع کنند ما هم پیگیری‌های بیشتری خواهیم کرد تا کار سریع تر پیش رود.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: برای تسریع در صدور اسناد مالکیت مردم فرآیند کوتاه‌تری را طراحی کرده‌ایم و برای اجرا به دفاتر پیشخوان دولت سپرده‌ایم تا جابه‌جایی مردم بین ادارات دولتی کم و از مراحل انجام کار از طریق سامانه پیامکی آگاه شوند.

وی تاکید‌کرد: یک سری مشکلات با بخش خصوصی وجود دارد که اگر آن‌ها مرتفع شود می‌توانیم با سرعت قابل قبولی کار واگذاری اسناد را پیش ببریم.

۱۶۲۳ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن میناب احداث می‌شود

پیش از ظهر امروز جمعه نیز طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان آیین کلنگ‌زنی پروژه طرح نهضت ملی مسکن، شهرستان میناب با هدف احداث ۱۶۲۳ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۲۰/۵ هکتار آغاز شد‌.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن میناب با بیان اینکه در سراسر استان ۹۲ هزارنفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ۲۲‌هزار نفر از ثبت‌نام‌ کنندگان واجد شرایط شناخته شده‌اند و از این بین ساخت ۱۵هزار واحد مسکونی در سراسر استان آغاز شده است.

وی افزود: خوشبختانه برای واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان محدودیت‌ زمین وجود ندارد و به هر میزان که مردم ثبت‌نام کنند آمادگی واگذاری زمین و احداث مسکن وجود دارد.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان به مردم واگذار می‌شود؛ عنوان‌کرد: ۴۰ میلیون تومان هزینه‌ای که در ابتدای اجرای طرح از مردم اخذ می‌شود به جهت ضمانتی برای این است که مردم حتما ساخت و ساز را آغاز کنند و اصل مبلغ بعد از آغاز ساخت و ساز به مردم بازگردانده می‌شود و این مبلغ در واقع پول مشارکت در ساخت منازل است.

وی ادامه داد: مدل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اکثر شهرهای استان به جز شهر بندرعباس، این است که زمین به صورت قطعه بندی به مردم واگذار می‌شود و آن‌ها خودشان مستقیم در امر ساخت و ساز دخیل می‌شوند ضمن اینکه در این طرح تمام کاربری‌ها اعم از فضاهای آموزشی، تفریحی، فضای سبز و زیرساخت‌های مورد نیاز نیز دیده شده است.

دوستی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تامین فضاهای موردنیاز شهرک‌های جدیدالاحداث مجری خود دولت است و کار به صورتی پیمانکاری نیست ما متعهد هستیم فضاها را به صورت کامل اجرا کنیم تا شاهد آسیب‌هایی که در طرح مسکن مهر بودیم نباشیم و با شروع احداث  مسکن بعد از اینکه کارها به یک پیشرفتی برسد احداث زیرساخت‌های مورد نیاز نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول