اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

همکاری گسترده تویوتا و پاناسونیک برای تولید باتری خودروهای برقی

دو شرکت تویوتا و پاناسونیک قصد دارند از طریق همکاری گسترده با یکدیگر لیتیوم مورد نیاز برای تولید باتری های مورد نیاز در خودروهای برقی را از معادن نوادا تامین کنند.

همکاری گسترده تویوتا و پاناسونیک برای تولید باتری خودروهای برقی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، برای خرید لیتیوم مورد نیاز برای تولید باتری های برقی از ظرفیت برخی معادن نوادا استفاده می شود که در کنترل شرکت آیونیر ال تی دی است.

آمریکا برای تامین نیاز خود به لیتیوم برای تولید انواع باتری با مشکلات زیادی مواجه است و درگیری با چین هم موجب افزایش نگرانی این کشور برای دسترسی به منابع پایدار تامین لیتیوم شده است.

قرارداد تامین الزام آور دو طرف، که روز یکشنبه اعلام شد، دومین معامله در کمتر از یک ماه گذشته برای شرکت آیونیر ال تی دی و نشانگر اعتماد قوی به پروژه ای است که در حال تبدیل شدن به اولین منبع جدید تامین فلزات باتری در ایالات متحده در دهه های اخیر است.

طبق مفاد این قرارداد، آیونیر سالانه 4000 تن کربنات لیتیوم را به مدت پنج سال به شرکت پرایم پلانت انرژی اند سولوشنز تحویل می دهد که توسط تویوتا و پاناسونیک در سال 2020 برای رقابت بهتر در بازار باتری، تشکیل شد. قرار است عرضه‌ باتری های تولید شده بدین شیوه در سال 2025 آغاز شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول