اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کمیسیون عمران مجلس آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده بندرلنگه را بررسی کرد

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس از بررسی وضعیت مناطق زلزله زده روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان در کمیسیون عمران مجلس با حضور مسئولان مربوطه خبر داد.

کمیسیون عمران مجلس آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده بندرلنگه را بررسی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس عصر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان کرد: پیگیری وضعیت مناطق زلزله زده سایه خوش از بخش مهران شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان در جلسه ویژه‌ای با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس، علیرضا احمدی قائم مقام وزیر کشور، مجید جودی به عنوان سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و جعفری نماینده ستاد بحران کشور و همچنین رئیس شورای اسلامی روستای سایه خوش بندر لنگه در محل کیمسیون عمران مجلس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، وزیر کشور سریعاً نسبت به تایید و امضای مصوبه اعتبارات زلزله برای ارسال به سازمان مدیریت، جهت تامین منابع اقدام کنند؛ همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خانواده‌هایی که در یک خانه زندگی می‌کردند و دارای انشعاب برق مستقل نبوده‌اند، تدابیری بیاندیشد تا به عنوان منازل تخریبی محسوب شوند. همچنین ستاد مدیریت بحران نسبت به پرداخت 30 میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت روستای سایه خوش اقدام کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: مقرر شد سازمان دهیاری‌ها نیز نسبت به واریز منابع کامل خرید یک دستگاه حمل زباله برای روستای سایه خوش اقدام کرده و مبلغ 100 میلیون تومان علی الحساب برای کمک به دهیاری سایه خوش پرداخت کند.

همچنین مقرر شد در خصوص ساخت و سازها به گونه‌ای عمل شود که ضمن حفظ حریم 60 متر از ساحل دریا، سایر زمین‌ها محفوظ بماند تا ساکنان در زمین‌های خودشان در آینده ساخت و ساز کنند و اگر از تمکن مالی مناسبی هم برخوردار هستند، از هم اکنون اقدام به ساخت خانه کنند.

 انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول