اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قرقیزستان میزبان نخستین اجلاس نقش زنان در حوزه انرژی آسیای مرکزی

قرقیزستان در شهر چولپان آتا در منطقه ایسیک کول، برای اولین بار اجلاس بررسی نقش زنان در بخش انرژی کشورهای آسیای مرکزی را برگزار کرد.

قرقیزستان میزبان نخستین اجلاس نقش  زنان در حوزه  انرژی آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، قرقیزستان در شهر چولپان آتا در منطقه ایسیک کول، برای اولین بار اجلاس بررسی نقش زنان در بخش انرژی کشورهای آسیای مرکزی را برگزار کرد.

این کنفرانس توسط انجمن زنان در بخش انرژی در قرقیزستان و با همکاری آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده در آسیای مرکزی برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه، «کایا ادامز» مدیر آژانس توسعه آمریکا در قرقیزستان، «بیان آبیل قادروا» معاون پروژه انرژی آسیای مرکزی در آژانس توسعه آمریکا، «دوست گل بیک میرزایف» وزیر انرژی قرقیزستان و «اولان بیک دالیف» معاون اول و نماینده رسمی ریاست جمهوری قرقیزستان در امور بانوان و «آلتین عبدالکریموا» رئیس انجمن زنان در بخش انرژی حضور داشتند.

هدف اصلی از برگزاری این سمینار، اشتراک گذاری دانش و تجربه، ایجاد فرصت‌هایی برای ظرفیت سازی، شبکه سازی، ایجاد بستری مناسب برای زنان متخصص در امور انرژی و ارتقای کارایی متخصصان فعال در بخش انرژی بیان شد.

بانوان متخصص و فعالان در بخش انرژی در کشورهای آسیای مرکزی - قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان و همچنین نمایندگانی از وزارتخانه‌های انرژی، شرکت‌های برق، تنظیم کننده‌ها، شرکت‌های انرژی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های حرفه‌ای در این اجلاس سخنرانی کردند.

در این رویداد، زنان شاغل در بخش انرژی کشورهای آسیای مرکزی توانستند تجربیات و دانش خود را به اشتراک بگذارند و همچنین در مورد اهداف مشترک و موانعی که به صورت حرفه‌ای و شخصی با آنها روبرو هستند، گفت و گو کنند.

شرکت‌کنندگان نیز در مورد راه‌حل‌هایی برای افزایش حضور زنان در حوزه انرژی در آینده بحث و بررسی کردند. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول