اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کاسا-1000 محور گفت‌وگوی مقامات قرقیزستان و پاکستان

سفیر قرقیزستان در اسلام آباد با «سید نوید کومار» وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و در خصوص موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های تجاری، سرمایه گذاری و اجرای پروژه کاسا- 1000 بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «اولان بیک توتویایف» سفیر قرقیزستان در اسلام آباد با «سید نوید کومار» وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و در خصوص موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری و همکاری‌های فنی بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین بر ضرورت کار مشترک در جهت تقویت و افزایش گردش تجاری و همچنین تعامل در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، معدن، صنایع دارویی و نساجی، انرژی، صنعت و گردشگری و همچنین اجرای پروژه‌های منطقه‌ای مانند کاسا 1000 تاکید کردند.

به منظور ارتقای موضوعات فوق، توتویایف بر اهمیت برگزاری به موقع دیدارهای دوجانبه در حوزه تجاری و اقتصادی مانند نشست منظم کمیسیون بین دولتی قرقیزستان و پاکستان در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی و تجارت مشترک و انجمن‌ها و همچنین افزایش همکاری در سرمایه گذاری از طریق ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری تاکید کرد.

 کومار نیز به نوبه خود موافقت کرد که فرصت‌های قابل توجهی برای توسعه فعالیت بین دو کشور وجود دارد و در این راستا آمادگی خود را برای همکاری فعال با طرف قرقیزستان برای اجرای برنامه‌های ذکر شده اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول