اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

218 مصوبه حاصل عملکرد یک ساله شورای شهر اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال نخست فعالیت شورا در مجموع ۲۱۸ مصوبه داشتیم که ۴۸ مورد، از سوی فرمانداری مورد اعتراض قرار گرفت که از سوی شورا پاسخ داده شد.

218 مصوبه حاصل عملکرد یک ساله شورای شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور در پنجاه‌ و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی، اظهار کرد: سردار سلیمانی در پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه نقش مهمی داشت و پیروزی‌ها یکی پس از دیگری در جبهه مقاومت رقم خورد، امید داریم این روز منتهی به شکست کامل استکبار شود.

وی با اشاره به گذشت یک سال از فعالیت شورا به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اشاره کرد و افزود: اعضای شورای شهر در این یک سال تلاش‌های ویژه‌ای در کمیسیون‌ها انجام دادند و امروز که انتخابات کمیسیون‌ها برگزار می‌شود آماری مختصر از فعالیت این کمیسیون‌ها ارائه می‌کنیم.

نورصالحی با اشاره به آمار جلسات علنی بیان کرد: ۵۱ جلسه هیأت رئیسه و بالتبع آن به همین میزان جلسه علنی در یک سال گذشته برگزار شد، ۱۷۸ لایحه بررسی و ۱۶۶ لایحه تصویب شد، همچنین ۸ طرح مطرح شد که ۷ مورد آن به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در سال نخست فعالیت شورا ۲۶ مورد انتخابات داخلی برگزار شد و در مجموع ۲۱۸ مصوبه داشتیم که ۴۸ مورد، از سوی فرمانداری مورد اعتراض قرار گرفت که از سوی شورا پاسخ داده شد.

وی با اشاره به عملکرد کمیسیون تلفیق گفت: این کمیسیون در یک سال گذشته ۷۸ جلسه داشته است و ۵۳ لایحه‌ای که از کمیسیون‌ها باید ارسال می‌شد در این کمیسیون بررسی شد.

نورصالحی همچنین مطرح کرد: کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار، به علت اهمیت موضوع، در دوره ششم تشکیل شد که یکی از کمیسیون‌های موفق و پرتعداد با عضویت ۹ نفر از اعضا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: در این کمیسیون  ۳۸ جلسه برگزار و ۵۳ موضوع بررسی شد که ۳۵ موضوع در حوزه آب و ۱۸ موضوع در حوزه مناطق محروم بوده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری به علت نوع لوایح، بیشترین تعداد لوایح را به خود اختصاص داده است، اذعان کرد: در این کمیسیون ۴۸ جلسه برگزار شد، همچنین ۱۳۹ لایحه و ۱۵ طرح بررسی و ۶۰ گزارش ارائه شد.

نورصالحی با اشاره به عملکرد کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورا، ابراز کرد: اعضای این کمیسیون ۳۳ جلسه داشته و ۴۸ موضوع را بررسی کرده‌اند، موضوعات مطرح شده در این جلسات پرحجم است و به سرانجام رساندن آن یک یا دو جلسه زمان نیاز دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز عنوان کرد: این کمیسیوندر یک سال گذشته ۵۱ جلسه داشته است، ۱۰۲ عنوان موضوع را پیگیری، ۸۰ لایحه و طرح را بررسی و ۲۵ گزارش ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی نیز در یک سال ۵۲ جلسه اصلی و ۷۵ جلسه کارگروهی داشته است، تصریح کرد: موضوعات مهمی مانند بافت فرسوده، بافت تاریخی و مکانیزه کردن فرآیندهای شهرسازی در این کمیسیون بررسی شده است، در مجموع ۷۳ موضوع و ۱۹ لایحه بررسی شده و تعداد زیادی بازدید نیز صورت گرفته است.

نورصالحی در رابطه با عملکرد کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی نیز گفت: این کمیسیون از بخش‌های مهم شورا است که ۴۶ جلسه اصلی و ۱۴ جلسه هم‌اندیشی داشته است، ۲۴ لایحه را بررسی کرده و ۵ کارگروه نیز تشکیل داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شهری نیز ۴۶ جلسه اصلی داشته که ۵۴ مورد عنوان را بررسی کرده و ۲۵ لایحه و طرح را بررسی و ۲۳ گزارش ارائه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مرکز پژوهش‌های شورای شهر کمک فکری خوبی به کمیسیون‌ها ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: این مرکز ۲۵ پروژه در حال برنامه‌ریزی، ۷۴ پروژه در حال اجرا و ۳۰ پروژه خاتمه‌یافته دارد.

نورصالحی با اشاره به عملکرد کمیته‌های نظارتی اظهار کرد: همکاران بر اساس زمان‌بندی فعالیت این کمیته‌ها، روزهای یکشنبه بعد از نماز ظهر تا پس از نماز مغرب در ۴ گروه ۳ نفری در ۴ منطقه حضور پیدا می‌کنند به طوری که در طول یک سال هر کمیته ۱۲ مرتبه به یک منطقه مراجعه می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مشکلات مردم در این کمیته‌ها از نزدیک بررسی می‌شود، عنوان کرد: ۱۷۲ جلسه با تلاش کمیته‌های نظارتی برگزار شده است، برگزاری این جلسات سبب شده همه اعضا از کل موضوعات مبتلابه مناطق مطلع شوند و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها و بررسی طرح‌ها و لوایح مؤثر است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای نام‌گذاری بیان کرد: این شورا در شهرداری تشکیل می‌شود اما اعضای شورای شهر در آن حضور دارند که در مجموع ۱۶ جلسه برگزار شده است.

نورصالحی در پایان با بیان اینکه کارنامه فعالیت کمیسیون‌ها در یک سال گذشته موفق بوده اما انتظار ما بیشتر است، تأکید کرد: امید داریم با ساماندهی بهتر، کمیته‌ها با تخصص و علاقه و با قدرت شکل گیرند تا بتوانیم با تکیه بر تجربه یک سال گذشته، به طور همه‌جانبه و با انگیزه بیشتر به مردم و شهر خدمت کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول