اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت آمریکا با درخواست اوکراین برای تحریم کل جمعیت روسیه

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از ایده اوکراینی‌ها درباره ممنوعیت صدور روادید برای تمام شهروندان روسی جهت ورود به این کشور حمایت نمی‌کند.

مخالفت آمریکا با درخواست اوکراین برای تحریم کل جمعیت روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از مخالفت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست مقامات ارشد کی‌یف برای تحریم کل جمعیت روسیه به بهانه حمایت از جنگ با اوکراین، واشنگتن هم این درخواست را رد کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه طی نشست خبری اعلام کرد که از ایده ممنوعیت صدور روادید برای تمام شهروندان روسی جهت ورود به این کشور حمایت نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این سخنگو که نامش اعلام نشد، گفت که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قبلاً محدودیت‌هایی درخصوص صدور روادید برای مقامات کرملین اعمال کرده است.

وی اما صراحتاً اظهار داشت که تمرکز واشنگتن بر شناسایی افرادی است که در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین دست داشتند و آنها را پاسخگو خواهد دانست.

طبق این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «ایالات متحده نمی‌خواهد راه‌های پناهندگی و امنیت را برای مخالفان روسیه یا دیگر کسانی که در معرض نقض حقوق بشر هستند، مسدود کند».

این مقام آمریکایی افزود: «ما همچنین روشن کرده‌ایم که مهم است بین اقدامات دولت روسیه و سیاست‌های آن در اوکراین و مردم روسیه، حد و مرزی قائل شویم.»

پیش از این، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با تحریم کل جمعیت روسیه به بهانه حمایت از عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس مخالفت کرده بود. (جزئیات بیشتر)

چندی قبل «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته بود دولت‌های غربی باید به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه علیه عملیات ویژه روسیه، ورود همه روس‌ها به کشورهایشان را به مدت یک سال ممنوع کنند.

«دمیترو کولِبا» وزیر خارجه این کشور نیز با تکرار ادعای زلنسکی، تمام مردم روسیه را به حمایت از عملیات نظامی در دونباس متهم کرده و از اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو گروه ۷ خواست تا ورود آنها به کشورهایشان را ممنوع کنند.

مقامات اوکراینی در حالی تمام روس‌ها را حامی جنگ با کشورش معرفی کرده و خواستار تحریم همه آنها شده که قبلا در سخنرانی‌های مکرر، ادعا کرده بودند که مردم روسیه در حال به‌راه انداختن تظاهرات‌های ضد دولتی برای متوقف کردن عملیات در دونباس هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول