اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات پارلمانی زودهنگام کویت در هفتم مهرماه برگزار می‌شود

ولی‌عهد کویت در دستوری، موعد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را 29 سپتامبر (هفتم مهر) اعلام کرد .

انتخابات پارلمانی  زودهنگام کویت در هفتم مهرماه برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از تنش سیاسی ماههای اخیر و استعفای چندین باره کابینه و اختلاف میان دولت و پارلمان کویت، «مشعل الاحمد الصباح» ولی‌عهد کویت در دستوری موعد برگزاری انتخابات زودهنگا پارلمانی را اعلام کرد.

به نوشته رویترز، شیخ «نواف الاحمد» امیر کویت عمده اختیارات خود را به ولی‌عهد تفویض کرده و فرمان برگزاری انتخابات نیز از سوی ولی‌عهد صادر شده است. او پیش از این اعلام کرده بود که برای حل تنش سیاسی میان دولت و پارلمان و انجام اصلاحات ضروری اقتصادی و مالی در کویت، دستور برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر خواهد کرد.


اولین نشست پارلمان کویت پس از انتخابات دسامبر ۲۰۲۰

اختلافات میان دولت «صباح الخالد» و پارلمان بر سر اصلاحات مالی سرانجام در ۲۴ جولای موجب استعفای نخست‌وزیر شد و «احمد نواف الصباح» پسر امیر کویت جای او را گرفت ولی تغییری در ترکیب کابینه انجام نداد.

پارلمان کویت (مجلس الامه الکویتی) متشکل از ۵۰ عضو است که در پنج حوزه انتخابی توزیع شده‌اند. طبق قانون تعداد وزرا نباید بیش از یک سوم اعضای پارلمان باشد. دوره پارلمان چهار ساله است و افراد بالای ۲۱ سال حق رأی دارند. نظامیان نیز به جز نیروی گارد ملی حق حضور در رأی‌گیری را ندارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول