اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راه‌اندازی مدارس ویژه برای کودکان کار توسط شهرداری تهران/ تبدیل مراکز پرتو به پویاشهر

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی مدارس ویژه برای کودکان کار خبر داد و گفت: مدارس پویاشهر طراحی شده تا علاوه بر آموزش علمی دانش‌آموزان، تعالی و پویایی آن‌ها را به همراه داشته باشد.

راه‌اندازی مدارس ویژه برای کودکان کار توسط شهرداری تهران/ تبدیل مراکز پرتو به پویاشهر

احمد احمدی‌ صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شهرداری تهران برای کودکان کار و خیابان و مجموعه کودکان آسیب‌پذیر در پایتخت برنامه‌های جامع و مفصلی دارد.

وی افزود: مدارسی تحت عنوان پویاشهر با رویکرد جدید طراحی شده تا علاوه بر آموزش علمی دانش‌آموزان، رشد و پویایی آنها را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه رویکرد فعالیت‌ها در مراکز پویاشهر، اخلاق و تربیت‌محور است، گفت: مراکز پرتو در دوره‌های قبلی راه‌اندازی شده بود و صرفا فعالیت در این مراکز برای این بود که کودکان کار و آسیب‌پذیر از تحصیل باز نماند. 

احمدی‌ صدر خاطرنشان کرد: از زمانی که مدیریت شهری جدید فعالیت خود را آغاز کرد، طراحی مفصلی برای کودکان کار و آسیب‌پذیر درنظر گرفته شده و در مراکز پویاشهر علاوه بر آموزش علمی دانش‌آموزان، 16 تا 17 خدمت دیگر هم درنظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: مراکز پویاشهر همزمان با بازگشایی مدارس فعالیت خود را آغاز می‌کند و تلاش کرده‌ایم که در این مدارس استعدادیابی دانش‌آموزان انجام گیرد و بر همین اساس در آینده از قشر کودکان کار و خیابان و به عبارتی از کودکان آسیب‌پذیر، قهرمانان المپیک، هنرمندان طراز یک، اندیشمندان، سخنوران، طراحان و... داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: تحصیل و حضور کودکان در مراکز پویاشهر نه تنها سبب تغییر وضعیت کودکان کار می‌شود، بلکه تغییر در خانواده و شهر را هم به همراه دارد، چرا که رویکرد تعالی‌محور است و ان‌شاءالله با کمک این کودکان در آینده می‌توان باری را از دوش جامعه برداشت و شاهد آینده‌ای متعالی برای این کودکان بود.

احمدی‌ صدر خاطرنشان کرد:‌همچنین درنظر گرفتن سفرهای زیارتی ـ سیاحتی برای کودکان کار فقط رویکرد سفرمحور برای آنها ندارد و کارهای فرهنگی و انگیزشی زیادی برای آنها پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کودکان کار تاکنون مشهد نرفته‌اند و زائراولی محسوب می‌شوند. بر همین اساس علاوه بر زیارت، اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز برای آنها پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول