اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف 14 فوریه: حاکم فعلی بحرین یک افسر ارشد صهیونیست است

یکی از رهبران ائتلاف 14 فوریه بحرین در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد که حاکم فعلی این کشور، یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی است.

ائتلاف 14 فوریه: حاکم فعلی بحرین  یک افسر ارشد صهیونیست است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم العرادی» مدیر دفتر سیاسی ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین با اشاره به موضوع استقرار دایمی یک  افسر ارشد رژیم صهیونیستی در بحرین با توجیه فعالیت آن در چارچوب ترتیبات مربوط به یک ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد که این افسر ارشد صهیونیست، حاکم فعلی بحرین است.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط زندانیان سیاسی در زندان‌های آل‌خلیفه به ویژه کودکان و زنان تصریح کرد که حکام آل خلیفه، بزرگترین ناقضان حقوق کودکان و زنان در جهان هستند. شمار زنانی که هنوز در زندان به سر می‌برند و نیز کودکانی که در زندان بزرگ شده‌اند تحت شکنجه و ظلم و خونریزی بالغ شده‌اند،  و تعدادی از آنها به شهادت رسیده‌اند، گواه این امر است.

این رهبر ائتلاف ۱۴ فوریه در ادامه افزود: «این رژیم به کنوانسیون‌های بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و این امر برای جهانیان کاملا آشنا است. سازمان ملل و شوراهای حقوق بشر، صدها توصیه به این رژیم کرده‌اند که رژیم آل خلیفه به هیچ یک از آن‌ها توجه نکرده است.

وی با تاکید بر رد توصیه‌های شوراهای حقوق بشر از سوی رژیم آل خلیفه و اصرار بر تداوم رویکرد خود، گفت: «آوردن یک افسر صهیونیست برای حکومت بر بحرین که در واقع اکنون حاکم فعلی است،  یک موضوع بسیار خطرناک است و خطر آن شامل جامعه بین‌الملل، امنیت ملی عربی و اسلامی نیز می‌شود. آل خلیفه در حال انجام یک بازی بزرگتر ازحد و اندازه خود است و در قبال آن، کودکان، زنان، مردم و مردان ما قربانی خواهند شد.

وی افزود که ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه نیز به همین‌دلیل بیانیه‌ای درباره قصد رژیم خلیفه برای ایجاد یک محله یهودی نشین در منامه صادر کرد.

بهمن‌ماه سال گذشته بود که رسانه‌های عبری اعلام کردند که طی روزهای آتی یک افسر ارشد از نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای استقرار دائمی در کشور بحرین تعیین خواهد شد؛ و این افسر علاوه بر  ارتباط با نیروهای امنیتی منامه، نقش ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا را [که مقر فرماندهی آن در بحرین قرار دارد] بر عهده خواهد داشت.

این منابع خبری افزودند که کشور بحرین و رژیم صهیونیستی در این خصوص، یک توافق‌نامه رسمی را باهدف استقرار این افسر ارشد از نیروی دریایی تل‌آویو به صورت «دائم» امضا کرده‌اند. طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء شد، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش یافته است.

العرادی درباره بازداشت‌های خودسرانه و غیرقانونی در بحرین و حملات علیه مردم بحرین در خیابان‌ها که اخیراً تشدید شده، گفت: «البته کاری که حاکمان آل خلیفه و مزدوران آن‌ها در حال حاضر انجام می‌دهند دقیقا عملیات باندها و شبه‌نظامیان وابسته به آن در خیابان‌ها و تعدی علیه شهروندان به دور از چشم دوربین‌ها تا حد امکان است.هر روز می شنویم که حکام آل خلیفه و مزدوران آنها از وزارت کشور یک زن یا مرد جوان را دستگیر می‌کنند و تهدیدش می‌کنند یا مرد جوانی را مورد ضرب و شتم قرار داده و از ماشینش پیاده کرده‌اند و او خون آلود به منزلش بازگشته است.

وی تصریح کرد که رژیم آل خلیفه از عملیات تک تیراندازی، ضرب و شتم و محاصره مردم برای ترساندن بیشتر ‌آن‌ها استفاده می کند، به ویژه که بحرین از موسسات قانونی خالی شده است و همه موسسات تبدیل به اتاق سیاهی شده‌اند که از سوی حاکم جنایتکار بحرین یعنی حمد بن عیسی آل خلیفه، وزیر کشور و ولی‌عهد او اداره می‌شود.

العرادی توضیح داد: «بحرین همچنان در سایه قدرت بیش از حد حکام آل خلیفه و نقض حقوق بشر که در زندان‌ها و خارج از آن بدون هیچ نظارت انجام می‌شود، شرایط انسانی سختی را پشت سر گذاشته و می‌گذارد.

وی ادامه داد که ملت بحرین از گذشته تاکنون، کسی بوده که بهای این تجاوزها را که تحت پوشش آمریکایی و بریتانیایی پرداخته و امروز نیز «کشورک» رژیم صهیونیستی به آنها پیوسته است.

گفت‌وگو از: معصومه فروزان

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول