اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| سازمان سنجش آموزش کشور سؤالات کنکور کاردانی فنی‌وحرفه‌ای را منتشر کند

کاربران سامانه فارس من در پویشی درخواست کردند که سؤالات کنکور کاردانی فنی‌وحرفه‌ای همچون سایر آزمون‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شود.

فارس من| سازمان سنجش آموزش کشور سؤالات کنکور کاردانی فنی‌وحرفه‌ای را منتشر کند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار انتشار سؤالات آزمون مقطع کاردانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای شدند.

این کاربران در پویش خود آورده اند:

« هر ساله «سازمان سنجش آموزش کشور» بعد از برگزاری کنکور سراسری، فایل سوالات و پاسخنامه همه گروه‌های آزمایشی را در سامانه خود منتشر می‌کند. اما متاسفانه چند سالی است که فایل سوالات «کنکور کاردانی» بعد از آزمون منتشر نمی‌شود! این موضوع باعث دلسردی دانش‌آموزان هنرستانی و خانواده‌هایشان به جهت بی‌تفاوتی سازمان سنجش کشور به این دسته از دانش‌آموزان شده است. همچنین این موضوع مغایر تاکید مقامات آموزشی و سند تحول بنیادین آموزش‌وپروش مبنی بر تشویق دانش‌آموزان به سمت هنرستان است.

از «سازمان سنجش آموز کشور» درخواست می‌شود سوالات آزمون پنج رشته هنرستانی را هر چه سریع‌تر در سایت خود منتشر کند.»

 

میر باقری سردبیر این سوژه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: بنده دبیرفنی و حرفه ای هستم چند سالی سرگروه آموزشی و معلم در تهران بودم. سازمان سنجش سوالات و کلید هر آزمونی را که می‌گیرد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌کند اما سوالات و کلید آزمون فنی و حرفه ای  که تعداد داوطلبان آن ۶۰ هزار نفر است، را چند سالی است منتشر نمی‌کند.

* چرا باید برای دریافت سوالات و کلید سوالات کنکور فنی و حرفه‌ای پول بدهیم؟

 سردبیر این پویش فارس من با اشاره به اینکه کلید و سوالات کنکور فنی و حرفه‌ای توسط انتشاراتی به صورت کتاب منتشر می‌شود، گفت: یکی از مشکلات ما این است که سوالات و کلید داخل سایت سازمان سنجش آموزش کشور نیست و به صورت کتاب منتشر می شود. دانش آموزان و افرادی که کنکور می دهند، باید مبلغی را پرداخت کنند تا بتوانند کلید سوالات را چک کنند، بنده در هفته قبل با انتشارات صحبت کردم، گفتند درحال درست کردن و چیدن سوالات و کلید سوالات هستند و کتاب هفته آینده منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول